Кинезите ќе ја срушат Тесла?! Тајната на „божјото око“ што ја добиваат сите модели им држи лекција на американската конкурентка 

Кинескиот автомобилски гигант BYD се најде пред Tesla во технологијата на автономни возила со неодамна претставениот напреден систем за помош на возачот (ADAS), донекаде со загрижувачко име „Божје око“.Најголемиот светски производител на електрични возила (EV) воведе три нивоа на системот – A, B и C, со што системот е достапен низ целата линија, вклучувајќи го и ефтиниот Seagull. Постојните возила ќе го добијат системот без дополнителни трошоци, пишува порталот CarNewsChina. 

Трите слоја на „Божјото око“  

„Божјото око C“, почетниот систем, има 12 камери, радари со бранови од 5 мм и 12 ултразвучни радари. Според CleanTechnica, тој работи на SAE Ниво 2, потенцијално Ниво 2+, со оглед на неговата способност за автономно паркирање. Тоа ниво на технологија обично се наоѓа кај возилата од високата класа. 

„Божјото око Б“ од средно ниво има еден LiDar сензор, додека врвната верзија А има три. Овие подобрувања го туркаат ADAS на BYD до SAE Ниво 3, постигнувајќи полуавтономно возење. Бета верзијата за целосно самостојно возење (FSD) на Tesla, сега FSD (Supervised), останува на ниво 2, бидејќи возачите сè уште треба да бидат активни додека возат. Форбс забележува дека FSD на Tesla сè уште не е одобрен во Кина, но неговиот систем за автопилот, вклучувајќи ги и можностите за менување лента, е дозволен. Перформанси и точностCarNewsChina наведува дека 

„Божјото око C“ обезбедува поглед од 360 степени, со предни радари кои детектираат објекти оддалечени до 300 метри и ултразвучни радари кои нудат прецизност од 1 cm. Нејзината точност за паркирање е во рамките на 2 см. Овие бројки укажуваат на многу точен систем, иако споредбите со конкурентите сè уште се ограничени. За разлика од Tesla, кој го отфрли радарот во 2021 година во корист на системот Tesla Vision само со камера, BYD ги комбинира камерите, радарот и LiDar за сеопфатна слика со податоци. CleanTechnica пишува дека овој пристап со повеќе сензори ја зголемува свесноста за возилото. 

Студијата на LendingTree покажа дека возилата на Tesla имаат највисока стапка на несреќи меѓу производителите на автомобили, а загриженоста за безбедноста се покрена поради потпирањето само на камерите. Моќ за обработка на податоци Брзините на обработка на Божјото око се импресивни – 100, 300 и 600 Tera Operations во секунда (TOPS) за верзиите C, B и A, соодветно. 

Претседателот на BYD, Ванг Чуанфу, откри дека 5.000 од неговите 110.000 инженери се фокусирани исклучиво на развој на интелигентно возење. CarNewsChina објаснува дека системот се состои од „еден мозок, два краја, три мрежи и четири синџири“. 

Едноставно кажано, секое возило ќе има централен процесор, вештачка интелигенција во облак, вештачка интелигенција од страна на возилото, целиот Интернет на возила, мрежа 5G, сателитска мрежа, синџир на сензори, контролен синџир, синџир на податоци и механички синџир. 

По објавувањето на BYD, извештаите на Barron дека конкурентските производители на ЕВ котирани на американските берзи забележаа пад на нивните акции: XPeng (-6,9%), NIO (-6,7%) и Li Auto (-4,9%), додека акциите на BYD пораснаа за повеќе од 4% на 41% зголемување на продажбата од годишно ниво.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни