Кина ја ублажи забраната за извоз на одредени типови чипови што се користат во автомобилската индустрија, со што направи значаен чекор кон смирување на глобалните тензии околу снабдувањето со полупроводници, јавуваат економските агенции.
Одлуката, која ја објави кинеското Министерство за трговија, предвидува делумно укинување на ограничувањата воведени во 2023 година, што се однесуваа на напредните галиум- и германиум-базирани полупроводници – клучни компоненти во производството на електрични возила, батерии и системи за автономно управување.
Според новите регулативи, извозот ќе биде дозволен само со специјални лиценци, но листата на производи што може да се извезуваат е проширена. Ова значи дека европските и јапонските производители на автомобили ќе имаат полесен пристап до материјалите неопходни за одржување на производството и иновациите.
Во официјалното соопштение, кинеското Министерство изјави дека целта на оваа одлука е да се „балансираат националните интереси и стабилноста на глобалните синџири на снабдување“.
Од друга страна, САД и нивните сојузници ја следат одлуката со претпазливост, бидејќи во последните години Пекинг ги користи своите природни ресурси и технолошка предност како геополитичка алатка во трговската војна со Вашингтон.
Полупроводниците, особено оние базирани на галиум и германиум, се од витално значење за индустријата – од електрични возила до сателитски и телекомуникациски системи. Кина моментално контролира повеќе од 80% од глобалното производство на овие материјали, што ѝ дава значително влијание на светскиот пазар.
Аналитичарите предупредуваат дека иако овој потег може да донесе краткорочна стабилност за автомобилскиот сектор, остануваат стратешките ризици за зависноста на Западот од кинеските суровини.
Во меѓувреме, Европската унија и САД продолжуваат со инвестиции во сопствени програми за чип-самодоволност, вклучувајќи го и „EU Chips Act“ и американскиот „CHIPS and Science Act“, со цел да се намали зависноста од азиските пазари.