„Катар ервејс“ лета празни летови за да искористи дупка во австралискиот закон

Фото: YouTube

„Катар ервејс“ секојдневно лета со речиси празни, а понекогаш и целосно празни големи патнички авиони меѓу Мелбурн и Аделаида за да ја искористи дупката во законот што им дозволува да имаат дополнителни летови до Австралија.

Празните летови на Катар – јавна тајна во воздухопловниот сектор – „се зезаат“ со строгите закони за воздухопловство во Австралија, велат извори од индустријата, и се случуваат и покрај тоа што локалната влада во Австралија го отфрли официјалното барање на авиокомпанијата да ги зголеми летовите бидејќи дополнителниот капацитет бил против националниот интерес на Австралија.

Авиокомпанијата во сопственост на катарската влада моментално е ограничена на 28 неделни услуги на четирите главни аеродроми во Австралија – Мелбурн, Сиднеј, Бризбејн и Перт – што ѝ овозможува да има повратни летови еднаш дневно од Доха во секој од овие градови.

Сепак, според постојниот билатерален договор, не е поставено ограничување за тоа колку летови Катар може да има до не-големите аеродроми.

Во ноември 2022 година, Катар ервејс воведе втор дневен, нон-стоп лет меѓу Доха и Мелбурн, но со Аделаида регистрирана како нејзина дестинација и поаѓалиште во Австралија.

Со летање на Боинг 777-300ер со 354 седишта меѓу Мелбурн и Аделаида, тоа значи дека авиокомпанијата не ги надминува 28-те неделни летови до главните аеродроми со кои е дозволено да оперира според постојниот билатерален договор.

Фото: Jed Leicester/Rex/Shutterstock

Сепак, на авиокомпанијата не ѝ е дозволено да продава билети на летот меѓу Мелбурн и Аделаида на домашни патници според законите за воздухопловство на Австралија. Може да ги превезе само неколкуте меѓународни патници резервирани до Доха кои ја избрале рутата со две застанување наместо посебниот дневен непрекинат лет меѓу Аделаида и Доха што го оперира Катар ервејс.

Катарскиот QR988 пристигнува од Доха во Мелбурн секоја вечер во 23:30 часот и речиси сите патници се симнуваат. Сепак, сите патници кои се резервирани да останат во авионот за летот до Аделаида мора да издржат шестчасовен одмор на меѓународниот терминал на аеродромот Туламарин пред летот кој полетува во 5.35 часот, бидејќи аеродромот во Аделаида е затворен од 23:00 до 06:00 часот.

Авионот QR989, кој лета кон Доха, тргнува од Аделаида во 11.40 часот секој ден, слетува во Мелбурн 1 час и 30 минути подоцна, а патниците имаат пократок одмор од 1 час и 45 минути во меѓународниот терминал пред поголемиот дел од патниците да се качат на летот без престан до Доха.

Бројот на патници на авионите со 354 седишта од Мелбурн до Аделаида  е најчесто едноцифрен. Овој лет понекогаш воопшто не превезува патници.

Летот од Аделаида до Мелбурн се покажа малку попопуларна кај патниците – според анализата, во просек има меѓу 20 и 35 патници на овој лет.

Фото: Steve Worner/Shutterstock

Сепак, бројот на патници на овие летови е толку низок што се сметаат за лет на духови – терминот за летовите обично загубари кои оперираат со нула патници или капацитет со помалку од 10% за да се исполни обврската.

Посебниот, нон-стоп лет меѓу Доха и Аделаида што Qatar Airways го лета како дел од неговата услуга Окленд-Доха е значително попопуларна опција кај патниците во Аделаида, покажуваат владините податоци.

Катар ервејс претходно имаше втор дневен превоз меѓу Доха и Сиднеј користејќи го истиот трик со тоа што финална дестинација беше Канбера.

Додека летовите со втора целна дестинација можат да ги охрабрат глобалните авиокомпании подобро да ги опслужуваат помалите градови во Австралија, распоредот на QR988 и QR989 доведе до мислење во воздухопловниот сектор дека тие првенствено функционираат како обид за искористување на дупка во законот и воведување на втори летови до големите аеродроми.

Таков беше случајот што кога Катар ервејс ги започна летовите во ноември, не продаваше билети за летот Мелбурн-Аделаида на меѓународните патници, а авионот на аеродромот во Мелбурн остануваше и до 11 часа.

Фрустрирани од тоа што Катар ја искористи дупката, Одделот за инфраструктура и транспорт постави услов за одобрувањето на возниот ред овие летови да мораат да бидат достапни за продажба на билети за патниците и товарот што пристигнува и заминува од Аделаида.

Одделот сега постојано ја надгледуваше продажбата на Катар ервејс за да се осигура дека „овој услов е исполнет од авиокомпанијата“, рече портпаролот на институцијата.

Извор: The Guardian

Најново

Последни колумни