Како акумулаторот никогаш да не се испразни: практични совети за возачите пред зимата

Кога возилото мирува подолго време, дури и најновите батерии можат да изгубат енергија. Еве како со неколку едноставни чекори да го зачувате акумулаторот и да избегнете непријатни изненадувања.

Со приближувањето на студените денови, едно од најчестите прашања што си ги поставуваат возачите е: дали треба да се исклучи акумулаторот кога автомобилот подолго време не се користи? Иако ова прашање изгледа едноставно, одговорот зависи од повеќе фактори — времето на неупотреба, видот на акумулаторот и условите во кои возилото е паркирано.

Автомобилските експерти предупредуваат дека долготрајното мирување на возилото доведува до создавање сулфат во ќелиите на акумулаторот, што ја нарушува електролитската рамнотежа и ја намалува способноста на батеријата да држи полнење. Затоа, ако автомобилот не се користи со недели или месеци, особено во зима, постои реална опасност акумулаторот целосно да се испразни.

Современите EFB и AGM акумулатори се поотпорни на екстремни температури и подолги периоди на неактивност, но и кај нив постепеното празнење е неизбежно ако не се преземат превентивни мерки.

Кога е препорачливо да се исклучи акумулаторот

Доколку автомобилот мирува само неколку дена или една до две недели, не е потребна никаква интервенција. Но, ако возилото нема да се користи подолго од еден месец, особено во ладни и влажни услови, исклучувањето на акумулаторот може да го зачува неговиот капацитет и да спречи целосно празнење.

Сепак, овој чекор има и свои недостатоци. По исклучувањето на батеријата, се бришат сите поставки во возилото — часовникот, радио-станиците, клима-уредот и безбедносните кодови. Дополнително, алармните системи без сопствен извор на енергија престануваат да функционираат, што може привремено да го остави возилото без заштита.

Како безбедно да се исклучи акумулаторот

Доколку решите да го исклучите акумулаторот, направете го тоа внимателно: исклучете го моторот и извадете го клучот од контакт. Прво исклучете го негативниот (црн) приклучок, потоа позитивниот (црвен). Ако исклучите само еден кабел, обично е доволно за да се прекине дотокот на струја. Користете заштитни ракавици и изолиран алат, за да избегнете искри или оштетувања. Ако ги исклучувате двата приклучока, задолжително изолирајте ги за да не дојдат во контакт со металните делови на возилото.

    Кај некои понови модели, повторното поврзување на акумулаторот може привремено да ги блокира електронските системи, па секогаш консултирајте се со упатството на производителот.

    Постојат и побезбедни алтернативи

    Наместо целосно исклучување, експертите препорачуваат повремено стартување на моторот или користење на интелигентен полнач („trickle charger“) што го одржува акумулаторот во оптимална состојба. Овие уреди се идеални за зима, кога акумулаторите најчесто откажуваат поради ниските температури.

    Претераното празнење и повторно полнење може да предизвика брза деградација на батеријата и да го скрати нејзиниот век. Најдобриот совет, велат автомеханичарите, е едноставен:

    „Подобро е повремено да го запалите автомобилот отколку целосно да го заборавите во зима.“

    е-Трн да боцка во твојот инбокс

    Последни колумни