Патувањето со авион е еден од најбезбедните начини на транспорт, а шансите некој да загине во авионска несреќа се 1:11.000.000, но она што е помалку познато е дека шансите да се преживее авионска несреќа зависи и од изборот на седиште на авион.
Австралискиот експерт за воздухопловство и професор на Универзитетот во Централен Квинсленд, Даг Друри, вели дека стапката на смртност на патниците кои седат на седиштата во средината на авионот е 44 отсто, во споредба со 28% за централните задни седишта.
Друри посочува дека седиштата близу до патеката не нудат браник од едната страна, така што патникот најверојатно ќе биде погоден од ѓубре при удар. Патниците кои не можат да ги обезбедат најбезбедните седишта може да имаат подобра среќа да преживеат на централните седишта и прозорските седишта во средниот дел од авионот.
Како пример, тој го искористи летот 323 на Јунајтед, кој се урна во Сиукс Сити, Ајова (САД) во 1989 година. Во таа несреќа преживеале 184 од 269 патници, а повеќето седнале зад првата класа.
Според студијата на Универзитетот во Гринич, преживеаните од авионска несреќа кои седат во близина на излезите за итни случаи можат побрзо да излезат од авионот и да се оддалечат од местото на несреќата.
Научниците открија дека седиштата до пет реда од излезот нудат подобри шанси за бегство во случај на пожар во авион. Спротивно на тоа, патниците коишто седат во шест или повеќе редови од излезот, шансите за загинување се многу поголеми. Научниците ги темелат резултатите на изјавите на 2.000 преживеани од 105 авионски несреќи ширум светот.
Инаку, сите авиони мора да поминат тест за да се испразнат за 90 секунди. Во тестовите, кабинскиот екипаж им помага на патниците при излегување. Сепак, експертите истакнуваат дека во експерименталните ситуации не се земаат предвид социјалните врски меѓу патниците, на пример дека возрасните обично им помагаат на децата да избегаат пред нив. Излезите од авионот, исто така, може да бидат неупотребливи или блокирани, а некои членови на екипажот може и самите да загинат во несреќата.