Ако има светлина на крајот од тунелот за Тесла, тоа можеби е само фар од Модел Y што се пробива низ бизарно осветлената цевка во Вегас Луп на Маск. Додека пазарот на електрични возила во Европа е во подем, Тесла оди во сосема спротивна насока – надолу и со брзо темпо.
Во април, продажбата на автомобили „Тесла“ во некои од најважните европски земји падна повеќе од драматично. Во Шведска, продажбата падна за неверојатни 81%, достигнувајќи го најниското ниво за две и пол години. Холандија забележа пад од 74%, Франција 59%, Данска 67%, додека во Португалија падот беше поблаг – околу 33%.
Загрижувачки е што „Тесла“ не само што е во пад, туку е и спротивна на целокупниот тренд на пазарот. Додека продажбата на електрични возила во Европа се зголеми за 28%, Тесла забележа пад на продажбата од 37% во првиот квартал од 2025 година. Минатата година продадоа 86.000 автомобили во тој период – оваа година едвај 54.000.

Носењето маски ги одвраќа клиентите од употреба при носење маски
Иако Илон Маск некогаш беше познат како визионер, во очите на многу европски потрошувачи тој се претвори во симбол на контроверзии. Неговата отворена поддршка за крајната десница, блискоста со администрацијата на Трамп и повремените нацистички коментари го направија исклучително непопуларен.
Протестите против Тесла низ Европа – скршени прозорци и знаци со антинацистички пораки – се само резултат на растечката фрустрација. Во анкета спроведена од веб-страницата Electrifying.com, 59% од испитаниците рекле дека Маск ги одвраќа од купување на Тесла.
Застарена понуда и нелегален Сајбертрак
Освен со имиџот, Тесла има и проблем со производот. Возниот парк речиси и да не се променил, а нивниот наводно револуционерен Сајбертрак – сè уште не е легален ниту во Европа.
„Технолошката предност на Тесла е речиси исчезната“, рече Енди Лејланд од SC Insights. „Конкурентите од традиционалната автомобилска индустрија и новите кинески брендови сериозно ги загрозуваат позициите на Тесла.“

Финансиски бродолом на повидок
Ако 2024 година е нешто како минатата година, Тесла ќе се соочи со уште еден голем пад. Минатата година, нивната нето добивка беше преполовена – од 15 на 7 милијарди долари. Приходите од продажба на автомобили се намалија за повеќе од 5 милијарди, а бројот на испораки се намали за прв пат на годишно ниво.
Во првиот квартал од 2025 година, продажбата се намали за 13%, додека профитот се намали за шокантни 71%. Вкупните приходи се намалија за 9% – значително полошо отколку што предвидоа аналитичарите. Дополнително, ако Доналд Трамп ги повлече климатските регулативи од ерата на Бајден, Тесла би можела да изгуби стотици милиони долари од продажбата на кредити за емисии.
Во целата оваа конфузија, инвеститорите се држат до една последна надеж – долгонајавуваното „народно електрично возило“ за 25.000 долари. Но, датумот кога тоа возило ќе ја види светлината на денот останува мистерија.