Генерацијата З користи вештачка интелигенција (ВИ) секој ден, но повеќето од нив претпочитаат помош од човечки експерти кога се соочуваат со предизвици за менталното здравје, според истражувањето на експерти од Универзитетот Алгебра, Бернајс и Ефектус Политехникс.
Иако 74 отсто од испитаниците редовно користат алатки за вештачка интелигенција како ChatGPT и Siri за информации, образование и забава, постои претпазливост за користење на вештачка интелигенција во менталното здравје.
Имено, 76 отсто од испитаниците претпочитаат помош од човечки експерт наместо вештачка интелигенција за емоционални и ментални проблеми, додека само 10 отсто би биле подготвени да користат алатки за вештачка интелигенција во тој контекст, објаснија истражувачите на презентацијата на резултатите од истражувањето.
Генерацијата З ја гледа вештачката интелигенција како корисна алатка во секојдневните задачи, но ги истакнува ризиците во чувствителните области како што е менталното здравје.
Иако нешто повеќе од четвртина од испитаниците ја препознаваат потенцијалната поврзаност помеѓу вештачката интелигенција и менталното здравје, само 10 проценти користат алатки за вештачка интелигенција за да ги поддржат во оваа област.
Загриженоста за приватноста на податоците, исто така, ја ограничува пошироката примена на вештачката интелигенција во менталното здравје, бидејќи 43 проценти од испитаниците конкретно изјавиле дека нема да ги користат овие алатки поради страв од закани за приватноста.
И покрај високата запознаеност за предностите на вештачка интелигенција кај младите, останува загриженоста за можните негативни ефекти на технологијата.
Испитаниците се најпозитивни за вештачката интелигенција во контекст на филтрирање на токсична содржина на социјалните мрежи и едукација за ментално здравје, но 43 отсто од нив веруваат дека човечките професионалци сепак треба да играат клучна улога во обезбедувањето емоционална поддршка и лекување на проблеми со менталното здравје.
Резултатите укажуваат на растечки ментални предизвици кај младите луѓе, вклучувајќи депресија, анксиозност и стрес предизвикани од споредбите на социјалните мрежи.
Загрижува тоа што само девет проценти редовно бараат стручна помош, додека нешто повеќе од една четвртина од испитаниците веруваат дека им е потребна помош, но се уште не ја побарале. Овие податоци укажуваат на потребата од посилна превенција на менталните проблеми и поголемо поттикнување на младите да побараат стручна помош.
Истражувањето, кое беше спроведено од декември 2024 до март 2025 година, предводено од Роберт Копал, Крешимир Жнидар и Дарија Коркут, со поддршка на Призма ЦПИ, покажува длабока поврзаност помеѓу менталното здравје на младите и дигиталната технологија.