Генерацијата Z на пазарот на труд: Колку се „пребирливи“ младите?

Истражување на Randstad открива дека Генерација Z најбрзо ги менува работните места поради неисполнети очекувања и намалени почетни позиции.

Генерацијата Z, родени помеѓу 1996 и 2010 година, е позната по тоа што најбрзо ги менува своите работни места во споредба со претходните генерации. Според истражување на глобалната компанија за таленти Randstad, просечниот период на задржување на работа кај овие млади луѓе во првите пет години од кариерата изнесува само 1,1 година. За споредба, Бумерите остануваат во просек 2,9 години, Генерацијата X 2,8 години, а Милениумците 1,8 години. Најбрзи да си ги променат работните места се младите од Полска, каде 41% од нив планираат да си дадат отказ во рок од една година.

Причини за краткотрајна лојалност

Иако може да изгледа дека младите од Генерацијата Z не се лојални, експертите од Randstad нагласуваат дека ова е повеќе реакција на неисполнети очекувања и желба за брз професионален напредок отколку вистински недостаток на посветеност. За разлика од нив, младите од Јапонија се најлојални на своите работни места – само 22% планираат да ја сменат работата во рок од една година и имаат намера да останат подолго.

Тешкотии при наоѓањето почетна работа

Пазарот на труд стана поизбувлив за младите, особено во однос на почетните позиции. Според анализата на Randstad, бројот на почетни работни места паднал за 29% глобално, при што технолошкиот сектор забележал намалување од 35%, а финансискиот 24%. Овој тренд се должи на зголемената автоматизација преку вештачка интелигенција и дигитални технологии. Единствениот сектор каде што се забележува пораст на почетни позиции е здравството, со зголемување од 13%, особено за медицински техничари и негуватели.

Практични компромиси

Поради финансиски притисоци и намалени можности, многу млади се принудени да донесат прагматични одлуки. Истражувањето покажува дека 60% од Генерацијата Z би прифатиле работа која не ги следи нивните лични вредности доколку платата и бенефициите се задоволителни. Исто така, само 56% од нив сметаат дека нивната моментална работа е во согласност со нивните соништа, а 37% жалат за изборот на сектор.

Различни начини на работа

Младите сѐ почесто бараат алтернативни начини на ангажман. Дури 54% од нив во Европа моментално бараат нова работа. Од оние кои сакаат да сменат индустрија, 70% планираат да се префрлат во технолошкиот сектор. Покрај тоа, сѐ повеќе млади избират да работат „side gigs“ или дополнителни работни места покрај главната работа, со 20% кои сакаат да имаат дополнителен ангажман покрај целото работно време, 10% сакаат делумно работно време и дополнителна работа, а 9% би одбрале повеќе делумни работни места.

Генерацијата Z и вештачката интелигенција

Генерацијата Z е позната по својата прифатливост кон технологијата, особено кон вештачката интелигенција (AI). Околу 55% од младите ја користат AI на работа, што е над глобалниот просек, но во исто време 46% се загрижени за влијанието на AI врз иднината на пазарот на труд, што претставува значаен пораст од само 6% во 2024 година. Најактивни корисници на AI се младите во Индија (83%), Бразил (74%) и Шпанија (64%), додека пак најскептични се јапонските млади, со само 42% кои ја користат AI на работа. Оваа генерација исто така поседува важни технички вештини како анализа на податоци, програмирање и работа со големи податоци и AI, што ги поставува во добра позиција за иднината.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни