Според податоците на Bureau National Interprofessionnel du Cognac (BNIC), вредноста на извозот на коњак паднала за 10,6 отсто, додека извозот во регионот на Далечниот Исток е намален за дури 24,2 отсто. Падот беше особено изразен во Кина, најголемиот пазар за коњак во Азија, каде што вредноста на извозот падна за 23,8 отсто, а обемот за 9,6 отсто.
Економски предизвици и царински бариери
Француските производители на коњак го поврзуваат овој пад со бавното економско закрепнување на Кина по пандемијата и со антидампинг давачките наметнати од кинеската влада. Кина е вториот најголем извозен пазар во светот за коњак, веднаш по САД, со вкупна извозна вредност од 1,7 милијарди долари во 2023 година.
Кинеското Министерство за трговија минатата година заклучи дека европските дестилерии продаваат алкохолни пијалоци под трошоците за производство, нудејќи попусти меѓу 30,6 и 39 проценти. Во октомври тие донесоа прелиминарен заклучок дека таквите практики предизвикуваат „значителна штета“ на домашните производители и наметнаа обврска за депозит на увозниците на европски жестоки пијалаци во опсег од 34,8 до 39 проценти од вредноста на увозот.
Неодамна депозитот беше заменет со банкарска гаранција, што француските производители го оценија како позитивен чекор.
Коњак како клуч за преговорите
Француското здружение на производители на коњак сега бара Париз да започне билатерални преговори со Пекинг, нагласувајќи дека треба да се најде решение откако ќе се решат проблемите со домашниот буџет. Притисокот расте, бидејќи секторот страда од последиците од лошата берба на грозје во 2024 година, покрај царинските ограничувања во Кина и САД.