Форд го прекина производството на легендарниот модел Фокус

По 27 години и 12 милиони продадени автомобили, фабриката го испрати последниот примерок.

По речиси три децении на светските патишта, Форд официјално го прекина производството на моделот Фокус, еден од најпрепознатливите и најуспешни компактни автомобили во историјата на марката. Минатиот петок од производната лента излезе последниот примерок — бел хечбек со пет врати — со што заврши една од најзначајните автомобилски ери на Форд.

Иако љубителите на автомобилите со жалење ја примија веста, одлуката не доаѓа како изненадување. Форд го повлече Фокус од американскиот пазар уште во 2018 година и постепено го намалуваше неговото производство на европските линии, со планови да ја насочи целата стратегија кон електрификација. „Крајот“ беше само прашање на време, но неговото заминување и понатаму се гледа како значаен губиток за автоиндустријата.

Од моментот кога беше претставен во 1998 година како дел од иницијативата „Ford 2000“, Фокус беше замислен како глобален модел што ќе го обедини европскиот и северноамериканскиот пазар. И токму тоа се случи: во текот на 27 години беа продадени повеќе од 12 милиони примероци, а моделот стана синоним за достапен, безбеден и динамичен семеен автомобил.

Во своите најдобри години, Фокус редовно се наоѓаше во врвот на европските листи на најпродавани модели. Првата генерација беше револуционерна — со одлична управливост, неочекувано пространа кабина и дизајн кој во тоа време го скрши традиционалниот изглед на компактната класа. Следните генерации го усовршуваа рецептот со напредни технологии, ефикасни мотори и пристапност што му овозможи да опстане на глобалниот пазар дури и кога конкуренцијата стануваше жестока.

Но времињата се променија. Европскиот пазар последната деценија агресивно се насочува кон кросовер и SUV модели, додека електрификацијата станува централен дел од стратешките планови на Форд. Производителот веќе најави дека до 2030 година ќе нуди само електрични модели во Европа. Во тој контекст, Фокус — и покрај неговата богата историја — повеќе не се вклопува во визијата за иднината.

Укинувањето на модел кој буквално ги дефинираше младите семејства, службените флоти и урбаните возачи е силен сигнал за насоката во која се движат авто-производителите. Забрзаната транзиција кон електрични возила, растот на пазарот на кросовери и построгите еко-стандардни регулативи го притиснаа Форд да го рационализира својот распоред на модели.

Иако Фокус заминува во историјата, неговото наследство останува силно. Останува запаметен како автомобил кој ја демократизираше возната динамика, понуди технолошка иновација по пристапни цени и го постави стандардот во компактната класа. За многумина, Фокус беше „сигурен избор“ — практичен, економичен и лесен за возење — квалитети кои директно го вивнаа до над 12 милиони продадени примероци ширум светот.

Индустриските аналитичари предупредуваат дека ваквите одлуки — и покрај неминовноста — отвораат прашања околу иднината на класичните модели со внатрешно согорување и значењето на традиционалните хечбек автомобили во Европа. Ако Фокус, еден од столбовите на сегментот, повеќе нема место во иднината, што значи тоа за остатокот од пазарот?

Иако фабричките линии се изгаснати, голема база на возачи, ентузијасти и клубови ширум Европа најавуваат дека Фокус ќе остане присутен — барем на патиштата — уште многу години. Но, моделот како нов автомобил повеќе нема да постои бидејќи Форд ја стави последната точка.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни