Компанијата предупреди дека го намалува очекуваниот профит за целата година, бидејќи продажбата на германски автомобили во САД бележи стрмен пад.
Во соопштението, Фолксваген наведе дека и покрај напредокот во преструктуирањето – кое може да вклучи намалување на до 35.000 работни места до 2030 година – оперативниот резултат бил сериозно погоден од „високите трошоци поврзани со увозните царини“.
Компанијата го ревидираше својот профитен маргинален опсег, сега предвидувајќи меѓу 4% и 5%, врз основа на проценките дека царините, кои во моментов достигнуваат 27,5%, може да останат на сила или во најдобар случај да се намалат на 10%.
Фолксваген, кој покрај основниот бренд ги поседува и Audi, Seat, Škoda, Bentley и Lamborghini, како и комерцијалните марки Scania и MAN, е само еден од повеќето европски производители погодени од новите трговски бариери на американскиот пазар.
Германија и ЕУ под притисок
Намалувањето на извозот кон САД предизвика загриженост и кај германските власти. Канцеларот Фридрих Мерц ги засили повиците до САД за итен договор кој би вклучувал царински отстапки за автомобилскиот сектор на ЕУ.
Податоците на индустриското здружение VDA покажуваат дека извозот на германски автомобили во САД паднал за 13% во април и 25% во мај во споредба со истиот период во 2024 година. Само 64.300 возила биле испратени во САД во двата месеци.
Последици и за други производители
Фолксваген не е единствениот кој чувствува последици. Производителот на Воксхол, Стелантис, изјави дека царините на Трамп веќе го чинеле 300 милиони евра, додека Волво, во кинеска сопственост, соопшти дека ја паузира продажбата на некои модели во САД поради „значителен пад на приходите“ во вториот квартал.
Извршниот директор на Волво, Хакан Самуелсон, ја повика ЕУ да ја укине својата царина од 10% за американски возила, нарекувајќи ја „апсолутно непотребна“, во обид да се постигне договор со Вашингтон.
Трговски преговори во тек
ЕУ и САД се блиску до постигнување нов трговски договор кој би вовел унифицирана царина од 15% за повеќето стоки – без исклучоци за автомобилската индустрија. Сепак, не се очекува Трамп веднаш да потпише извршна наредба, бидејќи моментално е во приватна посета на своите голф клубови во Шкотска.
Спортската индустрија исто така на удар
Покрај автомобилската, и спортската индустрија чувствува последици. Германската компанија Пума објави пад на своите акции од повеќе од 18%, откако соопшти дека очекува загуба од 80 милиони евра поради царините. Компанијата предвидува негативна прилагодена заработка за целата година.
Многу брендови од овој сектор се потпираат на производство во Азија, па со новите трговски бариери, се соочуваат со значително зголемени трошоци.
Извор: The Guardian