„Фаберже“, познатиот јувелир познат по своите велигденски јајца од Империјал Рус, е продаден на американскиот инвестициски фонд SMG Capital за 50 милиони долари.
Новиот сопственик е технолошкиот инвеститор, Сергеј Мосунов, руски државјанин кој живее во Велика Британија.

Продажбата ја организираше „Гемфилдс“, африканската компанија за рударство на скапоцени камења што го купи „Фаберже“ во 2013 година за 142 милиони долари од „Палингхерст“. Одлуката за продажба беше донесена кон крајот на минатата година, кога политичката нестабилност во Мозамбик го принуди „Гемфилдс“ привремено да ги прекине операциите во рудникот за рубини.
„Фаберже“, основана во 1842 година и прославена под водство на Питер Карл Фаберже од 1882 година, се соочува со пад на побарувачката на пазарот на луксузни производи. Приходите на компанијата во 2024 година изнесуваа 13,4 милиони долари, што е намалување во однос на 15,7 милиони долари претходната година. Директорот на „Гемфилдс“, Шон Гилбертсон, ја нарече продажбата „крај на една ера“.
Мосунов изјави дека „голема чест е да се стане чувар на толку исклучителен и глобално признат бренд“, нагласувајќи ги плановите за проширување на глобалниот пазар на луксуз.

„Фаберже“ е најпознат по 50-те царски велигденски јајца направени за руското царско семејство помеѓу 1885 година и револуцијата од 1917 година, кога болшевичките власти ги запленија работилниците. Брендот беше оживеан и менуваше сопственици неколку пати во текот на 20 век, вклучително и неговото преземање од страна на „Унилевер“ во 1989 година.
„Гемфилдс“ планира да ги искористи приходите од продажбата за рударски проекти во Мозамбик и Замбија. Акциите на компанијата паднаа за околу 70% од нивниот врв во 2023 година поради презаситеност на пазарот на смарагди и проблеми со нелегалното рударство.