Еве зошто „Гардијан“ и многу познати личности ја напуштаат мрежата Х

Многу познати личности кои имаат голем број на следбеници, како што се актерката Џејми Ли Кертис, новинарот Дон Лемон и официјалните вести на британскиот весник Гардијан (Гардијан) ја напуштија платформата Х.

Тоа го направија по изборот на Доналд Трамп за втор претседателски мандат.

Тие тврдат дека Х, поранешен Твитер, ја промовира крајната десница и ги загрижува односот на сопственикот Илон Маск со новоизбраниот претседател.

Британскиот весник „Гардијан“, кој има десетици објави на настани, на платформата со вкупно 27 милиони следбеници, во средата објави дека ќе престане да објавува на X.

И Гардијан изрази загриженост за „екстремно десничарските теории на заговор“ и расизмот.

Тие изјавија дека претседателските избори потврдиле дека „Х е токсична медиумска платформа. Како и неговиот сопственик, Илон Маск, кој го користи своето влијание за да го обликува политичкиот дискурс“.

„Маск ја користи мрежата X за да го обликува политичкиот дискурс“
Дон Лемон, кој има повеќе од 1,5 милиони следбеници на X и моментално е вмешан во правен спор против Maск и платформата X, во средата објави дека некогаш ја сметал компанијата за алатка за „дебата и дискусија“.

Според нив, сите идни правни постапки против платформата може да се водат исклучиво преку Окружниот суд за Северната област на Тексас.

Ова, според извештајот на Вашингтон пост, кој се повикува на правни експерти, се чини дека е стратегијата на компанијата да остане во јурисдикција на конзервативните судови во Тексас.

Актерката Кертис имаше повеќе од 745.000 следбеници и го деактивираше својот X профил во средата. Таа на Инстаграм објави фотографија на која се гледа деактивираниот профил, но не прецизираше зошто решила да го затвори.

Дополнително, Wired на 8 ноември, објави, цитирајќи интервјуа со луѓе кои ја напуштиле платформата X, дека обожавателите на мегаѕвездата Тејлор Свифт ја напуштаат платформата.
Клучен момент за напуштањето на платформата на Маск е што тој беше клучна фигура во претседателската кампања на Доналд Трамп.

Маск доби големо влијание, што кулминираше со неговата улога во новата администрација на Трамп како шеф на новоформираното „Министерство за ефикасност на Владата“.

Во 2022 година, Маск го купи Твитер и стана сè поконтроверзен екстремно десничарски глас на платформата, кој почна да привлекува поконзервативна публика.

Неколку истакнати огласувачи се повлекоа од платформата во текот на 2022 и 2023 година поради ширењето на антисемитските активности.

Ова доведе до тоа Маск јавно да го повика извршниот директор на Дизни, Боб Игер, за време на интервјуто во 2023 година, кога беше прашан за заминувањето на огласувачите.

По преземањето на Твитер од Маск, НПР исто така ја напушти платформата кога нивните сметки беа означени како „медиуми поврзани со државата“, иако таа ознака подоцна беше отстранета.

Сличен „егзодус“ на познати личности од Х се случи во 2022 година откако Маск ја купи платформата.

Во тоа време, познатиот писател Џон Грин, водечкиот уметник на групата White Stripes, Џек Вајт и Трант Резнор од Nine Inch Nails ја напуштија мрежата X.

Тогаш тоа го направија комичарката и актерка Вупи Голдберг, комичарката Шонда Рајмс и моделот Џиџи Хадид. Некои, како Грин и Римс, подоцна се вратија.
Според проценките на истражувачката компанија Sensor Tower, бројот на глобални дневни активни корисници на X е намален за околу 27% во последните две години.

Сепак, платформата ја одржува својата доминација, бидејќи просечното време поминато на X се зголеми за 32% околу денот на изборите во споредба со претходните 30 дена. Во истиот период Bluesky забележа пораст од 18%, а Threads од 23%.

Во исто време, базата на корисници на X порасна за 17% во споредба со минатата година, според Sensor Tower.

Проценките на компанијата Similarweb покажуваат дека повеќе од 46 милиони корисници го посетиле X околу изборите.

Ова претставува рекорд за 2024 година, додека повеќе од 115.000 американски корисници ги откажаа своите сметки ден по изборите. Во исто време, веб сообраќајот на мрежата Bluesky достигна милиони посети за време на изборите.

Што е Bluesky?


Bluesky, кој стана широко достапен во 2024 година, е платформа за социјално вмрежување базирана на текст, слична на Twitter. Ја креираше поранешниот извршен директор на Твитер, милијардерот Џек Дорси, кој подоцна ја напушти компанијата.

Од лансирањето во 2021 година, Bluesky привлече повеќе од 14 милиони корисници.

Додаде околу милион нови од Северна Америка и Британија од 4 ноември, според портпаролката на компанијата Емили Лиу.

Тоа значи дека Bluesky е сè уште мал во споредба со X, кој има 250 милиони дневни корисници и 550 милиони месечни посетители, како и Threads на Meta, кој имаше повеќе од 275 милиони месечни корисници заклучно со ноември.

Стефан Пастис, новинар на Форбс

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни