ЕУ одложува два клучни предлози за климата! Ова ги менува повеќето одговори кон производителите на автомобили

Предлозите поврзани со автомобилите доаѓаат во време на интензивно лобирање од страна на европските производители, кои бараат поголема флексибилност

ЕУ ги одложува главните предлози за продолжување на данокот на јаглерод и евентуално олабавување на правилата за бензински и хибридни возила.

Според Нацрт-програмата на Европската комисија што ја објави Ројтерс, Европската унија на 16 декември ќе го одложи презентирањето на законските предлози за продолжување на даноците на јаглерод на границите и евентуално олабавување на планот за постепено укинување на автомобилите со мотори со внатрешно согорување

Плановите внимателно ги следат производителите на автомобили и владите на земји како Германија и Италија, кои бараат ЕУ да ја преиспита својата политика за емисии на автомобили, која во сегашната форма ефикасно би ја забранила продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување.

Предлозите првично требаше да бидат објавени во среда (10 декември).

Во понеделник (7 декември), претставниците на Комисијата сè уште дискутираа за временската рамка, така што нацрт-предлогот би можел да се промени пред да биде објавен. Некои европски претставници сугерираа дека автомобилскиот дел од предлогот би можел да се одложи до 2026 година.

Портпаролот на Комисијата одби да коментира за нацрт-предлогот што го виде Ројтерс.

Брисел подготвува предлози за проширување на идниот данок на јаглерод на производи поблиску до последната фаза од производството, како што се машините за перење, во обид да се спречат странските компании да ја заобиколат првата таква мерка во светот.

Предлозите поврзани со автомобилите доаѓаат во време на интензивно лобирање од страна на европските производители, кои бараат поголема флексибилност, вклучително и можност за продажба на хибридни возила со приклучок и автомобили со мотори со внатрешно согорување кои користат таканаречени климатски неутрални горива дури и по 2035 година.

Наслаги од јаглен во термоцентралата

Европската автомобилска индустрија тврди дека ѝ е потребна дополнителна флексибилност поради послабата од очекуваната продажба на електрични возила, како и силната конкуренција од Кина.

Сепак, секое олабавување на политиката би можело да ги загрози климатските цели на ЕУ, бидејќи повеќе автомобили што емитуваат јаглерод би останале на европските патишта дури и по 2050 година, годината што ЕУ ја постави како рок за постигнување климатска неутралност за целата своја економија.

Да ве потсетиме дека во февруари 2023 година, Европскиот парламент го одобри законот за воведување забрана за продажба на нови патнички и лесни комерцијални автомобили со мотори со внатрешно согорување што користат фосилни горива, почнувајќи од 2035 година. Таквата забрана требаше да стане една од клучните мерки во спроведувањето на Парискиот климатски договор од 2015 година, насочен кон борба против антропогените емисии на јаглерод и глобалното затоплување.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни