Емисиите на јаглерод на Google растат повеќе отколку што тврди гигантот

Истражувањето покажува дека емисиите на јаглерод на Google пораснале за 65% меѓу 2019 и 2024, а не 51% како што тврди технолошкиот гигант

Во 2021 година, Google постави амбициозна цел да достигне нето-нула јаглеродни емисии до 2030 година. Но, во годините потоа, компанијата се движи во спротивен правец, инвестирајќи во енергетски интензивна вештачка интелигенција. Во својот последен извештај за одржливост, Google објави дека нивните емисии на јаглерод се зголемиле за 51% меѓу 2019 и 2024.

Но ново истражување го побива и тој значителен број, давајќи поширок контекст на извештаите за одржливост на Google, и притоа прикажува многу понеповолна слика. Извештајот изработен од непрофитната организација Kairos Fellowship открива дека емисиите на Google всушност се зголемиле за 65% во истиот период. Дополнително, од 2010 година – првата година за која постојат јавно достапни податоци за емисии на Google – до 2024 година, вкупните емисии на стакленички гасови на компанијата се зголемиле за 1.515%. Најголемото зголемување од година на година било токму во последната година, од 2023 до 2024, кога емисиите пораснале за 26%, според извештајот.

„Податоците на самиот Google јасно покажуваат: корпорацијата придонесува за забрзување на климатската катастрофа, а клучните метрики – колку емисии испуштаат, колку вода користат и колку брзо растат тие трендови – одат во погрешна насока и за нас и за планетата,“ рече Никол Шугерман, менаџер на кампања во Kairos Fellowship.

Авторите велат дека поголемиот дел од бројките што ги користеле за да го пресметаат енергетското трошење на Google и растот на неговите емисии, ги пронашле во додатоците на извештаите за одржливост на самата компанија – а не во главното тело на извештаите.

Google не одговори веднаш на барањето за коментар за овие бројки.

Извештајот, насловен „Google’s Eco-Failures“ (Еко-неуспесите на Google), ја објаснува разликата меѓу бројките на Google и оние што ги пресметале авторите преку различен метод на мерење. Google користи пазарно-базирани емисии, додека истражувачите користеле локациски-базирани емисии. Локациските емисии ги одразуваат просечните емисии што се создаваат со користење на локални енергетски мрежи, додека пазарните емисии вклучуваат купена „чиста енергија“ за надоместување.

„Локациските емисии ги претставуваат ‘реалните’ емисии на компанијата,“ вели Франц Ресел, главен истражувач и коавтор на извештајот. „Пазарните емисии се метрика прилагодена за корпорации, која ја прикрива вистинската штета врз животната средина.“

Потребната енергија за дата центрите на Google се зголемила за 820% од 2010, според Kairos, и се очекува дополнително зголемување со проширување на нивната AI понуда. Од 2019 до 2024, емисиите што доаѓаат главно од купување електрична енергија за дата центрите скокнале за 121%.

„Во апсолутни бројки, зголемувањето изнесува 6.8 TWh – како Google да ја додал целата годишна потрошувачка на енергија на државата Аљаска,“ рече Шугерман.

Авторите сметаат дека Google е малку веројатно да ја исполни целта за 2030 без значителен јавен притисок. Има три категории емисии: Обем 1 (Scope 1), Обем 2, и Обем 3. Google постигнал намалување само во Обем 1 – емисии директно од сопствени објекти и возила – што сочинува само 0.31% од вкупните емисии. Обем 2 се однесува на електричната енергија што ја купуваат, а Обем 3 на емисии од добавувачи, уреди и патувања на вработени.

„Не е одржливо да продолжат со ова темпо на раст, бидејќи капацитетот за пресметување мора да остане во рамки на планетарните граници,“ рече Шугерман. „Немаме доволно зелена енергија ни за Google, а камоли за Google и сите нас.“

Жедни, енергетски гладни дата центри

Со зголемување на бројот на дата центри, се следи и потрошувачката на вода. Според извештајот на Google, повлекувањето на вода пораснало за 27% од 2023 до 2024, достигнувајќи 11 милијарди галони вода.

„Тоа е доволно вода за 2.5 милиони луѓе и 5.500 индустриски корисници во Бостон за 55 дена,“ се вели во извештајот на Kairos.

Технолошките компании се соочуваат со притисок да ги напојуваат дата центрите со чиста енергија. Вработени во Amazon неодамна предложија откривање на емисии и климатски цели, но предлозите беа одбиени. Неколку организации – вклучително и Amazon Employees for Climate Justice и Sierra Club – објавија отворено писмо до директорите на Google, Amazon и Microsoft, повикувајќи ги да се обврзат на нула нови гасни проекти и без одложени затворања на јаглени електрани.

„Во само последните две години, вашите компании изградија дата центри во САД кои можат да потрошат повеќе електрична енергија од четири милиони американски домаќинства,“ стои во писмото. „Во рок од пет години, вашите дата центри ќе користат повеќе електрична енергија од 22 милиони домаќинства – што е споредливо со потрошувачка на повеќе држави со средна големина.“

Во својот извештај за одржливост, Google признава дека иднината на компанијата ќе зависи од „брзиот развој на AI“ и „неизвесноста околу достапноста на чиста енергија“.

„Ние сме на исклучителна пресвртница – не само како компанија, туку за целата технолошка индустрија,“ пишува во извештајот на Google.

Kairos го обвинува Google дека се потпира на „спекулативни технологии, особено нуклеарна енергија“, за да постигне нето-нула емисии.

„Нагласувањето на нуклеарната енергија како решение е загрижувачко, имајќи го предвид научниот и деловниот консензус дека таквото решение не е изводливо во блиска иднина,“ пишува во извештајот.

Извештајот исто така наведува дека Google манипулира со прикажувањето на податоците. Наместо да споделува апсолутни емисии, компанијата истакнува зголемена енергетска ефикасност – што може да го скрие вкупното зголемување.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни