„Емилија Перез“ – од ѕвездите до калта

До пред десетина дена, трилер мјузиклот на Нетфликс „Емилија Перез“, за трансродовиот мафијашки шеф во Мексико, беше успешен и се чинеше дека ништо не може да го спречи да се пробие до Оскарите. По завршувањето на наградата на жирито на Канскиот филмски фестивал, големиот успех на Златните глобуси и доминацијата на Европските филмски награди, мјузиклот собра 13 номинации за Оскар.
Фото: Frank Sun, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Фактот дека филмот беше омразен во Мексико и дека ретко кој трансродов критичар имше пофални зборови за филмот, се чинеше дека не беше товар. И тогаш, на крајот на јануари, сè се сруши како кула од карти.

Од најголемиот фаворит за Оскар до 13-то прасе во кинематската сезона – главната ѕвезда на филмот, Карла Софија Гаскоњ, е одговорна за спектакуларниот колапс на Емилија Перез.

Кон крајот на јануари, социјалните мрежи беа преплавени со твитови на актерката од изминатите пет години во кои таа постојано даваше различни исламофобични и расистички коментари, отворено повикувајќи на протерување на муслиманите од Шпанија и Европа и нарекувајќи го Џорџ Флојд „измама зависник од дрога“.

„Исламот станува жариште на инфекција за човештвото, кое итно треба да се излечи“, „Колку пати ќе треба да ги истераме овие лудаци од Европа додека не сфатиме дека нивната религија не е компатибилна со западните вредности“, „Ние не учиме“, „Колку пати ќе треба да ги протераме Маврите од Шпанија?“, се само дел од многуте твитови што актерката ги објави во минатото.

Следеа извинувања, последно во едночасовно интервју на CNN, кое таа го организираше без знаење или известување на Нетфликс или некој од луѓето кои работеа на филмот.

Во интервјуто, Гаскоњ се обиде да игра на картата „поништување“ и да се прикаже како жртва, спомнувајќи како медиумите неправедно се обидуваат да ѝ наштетат.

„Ги прашувам холивудските експерти, новинарите кои ме познаваат и кои ја следеа мојата кариера – како да одам напред“, изјави актерката.

Сепак, овие извинувања не беа доволни за да се спречи јавниот линч.

Најновите извештаи укажуваат дека Нетфликс на секој начин се обидува да се дистанцира од Гаскоњ, отстранувајќи ја од сите промотивни планови, редизајнирајќи постери за да ја поттикне нејзината колешка Зои Салдана во прв план, чии шанси да добие Оскар за најдобра споредна женска улога исто така се доведени во прашање поради целиот скандал.

Гаскоњ моментално е толку „радиоактивна“ што Нетфликс одбива да ѝ ги покрие патните трошоци за нејзината претходна турнеја за награди.

Во меѓувреме, режисерот Жак Аудиар остро ја осуди актерката, нарекувајќи ги нејзините коментари неприфатливи и непростливи.

„Не разбирам зошто сè уште се обидува да ни наштети“, додаде Аудиард по појавувањето на актерката на CNN.

Музичката криминалистичка драма на Нетфликс важеше за омилена, но сега падна во немилост на јавното мислење, а критичарите сигурно нема да имаат многу поголема милост.

Затоа, најголемата шанса да ги однесе дома златните статуетки во главните категории сега има Бруталист, историската драма на Брејди Корбет со Ејдријен Броди во главната улога.

Бруталист веќе беше силен кандидат за најдобар филм дури и пред имплозијата на Емилија Перез.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни