„Емилија Перез“ фаворит на Оскарите со 13 номинации

Номинациите за Оскар за 2025 година се објавени, а еден од главните фаворити е филмот „Емилиа Перез“ со 13 номинации за Оскар.
oscar statue

Филмските експерти долго време се обложуваа на мјузиклот „Емилија Перез“ на францускиот режисер Жак Аудиар, за мексикански нарко бос кој станува жена и започнува нов живот.

Во четвртокот, оваа музичка драма на Нетфликс на шпански јазик освои вкупно 13 номинации за Оскар, вклучително и најдобар меѓународен игран филм и најдобар филм. Сместен во Мексико, но главно снимен во Франција, филмот исто така влезе во историјата со Карла Софија Гаскоњ што стана првиот отворен транс актер кој беше номиниран за Оскар за нејзината изведба како насловен лик во филмот.

Филмот води со најмногу номинации, додека „Бруталист“, за архитект визионер и неговата сопруга кои бегаат од повоена Европа во 1947 година, и реномираниот бродвејски мјузикл „Wicked“ имаат по 10 номинации. Во меѓувреме, трилерот од Ватикан „Конклава“ и „Целосно непознато“, кој се фокусира на раните години на Боб Дилан, добија по осум номинации.

Сепак, „Емилија Перез“ исто така освен пофалби заработи и критики.

Филмот ја раскажува приказната за тоа како високомоќната адвокатка Рита (која ја игра кандидатката за најдобра споредна актерка Зои Салдана) презема неочекувана задача: да му помогне на водачот на мексиканскиот картел (Гаскоњ) да ја лажира својата смрт и да се подложи на процедури за потврдување на полот.

Американската ЛГБТК+ организација „Глаад“ ја нарече „ретроградна“ во карактеризирањето на трансродовиот протагонист кој го игра Гаскоњ.

Мексиканските критичари и фигури од индустријата, исто така, го критикуваа недостатокот на мексиканска застапеност во главната актерска екипа и екипа на филмот и начинот на кој е прикажана земјата, како и третманот на таква сериозна тема.

Филмот веќе беше широко критикуван од мексиканските корисници на X по успехот на Златните глобуси, каде што победи во четири категории.

Првично планирано за 17 јануари, објавувањето на номинациите за Оскар беше одложено двапати по избувнувањето на шумските пожари што започнаа на 7 јануари и го погодија Лос Анџелес, оставајќи пустош.

Пожарите зафатија многумина во филмската индустрија, а некои дури ја повикаа академијата целосно да ги откаже овогодинешните Оскари. Сепак, Академијата тврди дека 97. Оскари ќе се одржат во недела, на 2 март, поради нивната економска важност за Лос Анџелес и како симбол на издржливоста на индустријата.

Дел од номинациите:

Најдобар филм

“Anora” (Neon)

“The Brutalist” (A24)

“A Complete Unknown” (Searchlight)

“Conclave” (Focus)

“Dune: Part Two” (Warner Bros.)

“Emilia Pérez” (Netflix)

“I’m Still Here” (Sony Classics)

“Nickel Boys” (Amazon/MGM)

“The Substance” (Mubi)

“Wicked” (Universal)

Најдобар режисер

Sean Baker, “Anora”

Brady Corbet, “The Brutalist”

James Mangold, “A Complete Unknown”

Jacques Audiard, “Emilia Pérez”

Coralie Fargeat, “The Substance”

Најдобра актерка

Cynthia Erivo, “Wicked”

Karla Sofia Gascón, “Emilia Pérez”

Mikey Madison, “Anora”

Demi Moore, “The Substance”

Fernanda Torres, “I’m Still Here”

Најдобар актер

Adrian Brody, “The Brutalist”

Timothée Chalamet, “A Complete Unknown”

Colman Domingo, “Sing Sing”

Ralph Fiennes, “Conclave”

Sebastian Stan, “The Apprentice”

Најдобра актерка во споредна улога

Monica Barbaro, “A Complete Unknown”

Ariana Grande, “Wicked”

Felicity Jones, “The Brutalist”

Isabella Rossellini, “Conclave”

Zoe Saldaña, “Emilia Pérez”

Најдобар актер во споредна улога

Yura Borisov, “Anora”

Kieran Culkin, “A Real Pain”

Edward Norton, “A Complete Unknown”

Guy Pearce, “The Brutalist”

Jeremy Strong, “The Apprentice”

Најдобро оригинално сценарио

“Anora,” Sean Baker

“The Brutalist,” Brady Corbet & Mona Fastvold

“A Real Pain,” Jesse Eisenberg

“September 5,” Tim Fehlbaum & Moritz Binder

“The Substance,” Coralie Fargeat

Најдобро адаптирано сценарио

“A Complete Unknown,” Jay Cocks & James Mangold

“Conclave,” Peter Straughan

“Emilia Pérez,” Jacques Audiard, Thomas Bidegain & Nicolas Livecchi

“Nickel Boys,” RaMell Ross & Joslyn Barnes

“Sing Sing,” Clint Bentley, Greg Kwedar, Clarence Maclin & John “Divine G” Whitfield

Најдобар меѓународен филм

“I’m Still Here,” Walter Salles (Brazil)

“The Girl with the Needle,” Magnus von Horn (Denmark)

“Emilia Pérez,” Jacques Audiard (France)

“The Seed of the Sacred Fig,” Mohammad Rasoulof (Germany)

“Flow,” Miguel Gomes (Latvia)

Најдобар документарен филм

“Black Box Diaries,” Shiori Itō (MTV)

“No Other Land,” Basel Adra, Hamdan Ballal, Yuval Abraham & Rachel Szor (No distributor)

“Porcelain War,” Brendan Bellomo & Slava Leontyev (Picturehouse)

“Soundtrack for a Cout d’Etat,” Johan Grimonprez (Kino Lorber)

“Sugarcane,” Julian Brave NoiseCat & Emily Kassie (Nat Geo)

Најдобар анимиран филм

“Flow” (Janus Films/Sideshow)

“Inside Out 2” (Disney/Pixar)

“Memoir of a Snail” (IFC Films)

“Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl” (Aardman/Netflix)

“The Wild Robot” (Dreamworks/Universal)

Најдобра кинематографија

“The Brutalist,” Lol Crawley

“Dune: Part Two,” Greig Fraser

“Emilia Pérez,” Paul Guillaume

“Maria,” Edward Lachman

“Nosferatu,” Jarin Blaschke

Најдобра костимографија

“A Complete Unknown,” Arianne Phillips

“Conclave,” Lisy Christl

“Gladiator II,” Janty Yates

“Nosferatu,” Linda Muir

“Wicked,” Paul Tazewell

Најдобра режија

“Anora,” Sean Baker

“The Brutalist,” Dávid Jancsó

“Conclave,” Nick Emerson

“Emilia Pérez,” Juliette Welfling

“Wicked,” Myron Kerstein

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни