Двокатни возови ќе возат под Ламанш

Се очекува првите шест двокатни возови да почнат да сообраќаат во 2031 година. 

Железничката компанија „Еуростар“ објави планови за воведување двокатни возови кои за првпат ќе возат низ тунелот под Ламанш. Железничкиот оператор, кој ги поврзува Велика Британија и континентална Европа, потврди дека ќе нарача 50 возови од производителот „Алстом“, со што ќе ја зголеми својата флота за речиси една третина. 

Компанијата соопшти дека плановите вклучуваат и големи инвестиции во клучно депо во Лондон, но остануваат прашањата дали објектот има доволно простор и за „Еуростар“ и за потенцијалните конкурентски оператори.

Според договорот од 2 милијарди евра (1,74 милијарди фунти) потврден во среда, „Еуростар“ нарачал 30 возови „Селестија“, со опција за купување на уште 20. Возење со воз Се очекува првите шест возови да почнат да сообраќаат во 2031 година. 

Секој воз ќе биде долг 200 метри, а ако се поврзат два, како што е сегашната практика, вкупната должина ќе биде 400 метри, со околу 1.080 седишта. 

Тоа ќе бидат првите брзи двокатни возови што ќе поминат под Ламанш. Единствената друга двокатна патничка услуга што некогаш се појавила на британските железници била експериментален проект во 1949 година. 

Главната извршна директорка на „Еуростар“, Гвендолин Казенав, изјави дека е „особено горда што двокатните возови ќе пристигнат во Велика Британија за прв пат“, додавајќи дека тие носат „исклучителна удобност“. 

„Еуростар“ минатата година превезе 19,5 милиони патници, а Казенав рече дека целта е да се зголеми тој број на 30 милиони. Компанијата соопшти дека новата флота, која делумно ќе ги замени постарите возови, ќе овозможи 30% повеќе возови на линиите до Лондон. 

Договорот за двокатните возови беше потпишан откако „Еуростар“ објави проширување на мрежата во јуни, вклучувајќи нови линии од Лондон до Женева и Франкфурт. 

Новите возови ќе мора да поминат низ повеќегодишен процес на сертификација за употреба во тунелот под Ламанш и во сите земји каде што работи „Еуростар“. 

Сепак, најверојатно двокатните возови нема да станат вообичаени низ целата железничка мрежа во Велика Британија. Бидејќи железничката инфраструктура на Велика Британија е изградена одамна, повеќето линии нема да можат да примат толку големи возови поради пречки како што се тунелите и надземните водови. 

„Еуростар“ исто така објави дека ќе инвестира 80 милиони евра во развојот на депото „Темпл Милс“ во Лондон, единственото во Велика Британија способно да ги прими поголемите возови што се користат во континентална Европа. 

Депото, кое го управува владината организација „Лондон Сент Панкрас Хајспид“, моментално го користи исклучиво „Еуростар“. „Еуростар“ во моментов е единствената компанија што нуди железнички услуги преку тунелот помеѓу Лондон и Париз.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни