Без разлика дали тие ги менуваат правилата на деловниот свет или влијаат на начинот на кој луѓето купуваат и консумираат, оваа генерација треба да се следи. Еве 10 клучни карактеристики кои ќе ги дефинираат во 2025 година.
Кои се генерацијата З?
Генерацијата З доаѓа по Милениумците, а пред Генерацијата Алфа. Родени помеѓу доцните 90-ти и раните 2010-ти, членовите на генерацијата З ги поминаа своите формативни години во дигитален свет каде паметните телефони, социјалните медиуми и инстант комуникацијата станаа секојдневие. Во 2025 година, некои од нив штотуку влегуваат во тинејџерските години, додека голем број членови на генерацијата З навлегуваат во доцните 20-ти години, поради што претставуваат мнозинство во работната сила, на пазарот и во социјалните движења, пишува GWI.
Тие се во период на животни транзиции.
Како што дел од генерацијата З влегува во зрелоста, нивните животи брзо се менуваат. Во споредба со минатата година, бројот на членовите на Gen Z кои тврдат дека се во брак е зголемен за 45%, а бројот на оние кои имаат деца е зголемен за 23%. Исто така, 19% од членовите на генерацијата З сега донесуваат одлуки на работа, што е зголемување за 15% во споредба со минатата година. Тие очигледно имаат зголемено влијание во нивниот личен и професионален живот, поради што повеќе не можат да се перцепираат како вечно млади.
Прагматични се за работата.
Во деловното опкружување, генерацијата З често се прикажува во негативно светло, создавајќи впечаток дека се мрзливи и не сакаат да работат. Но, податоците покажуваат нешто друго. Генерацијата З го цени балансот помеѓу работата и животот и бара работни места кои се усогласени со нивните лични вредности и цели. 39% од вработените Gen Z рекоа дека можеби ќе бараат нова работа во следните шест месеци – во споредба со 28% од постарите генерации – но тоа не е недостаток на посветеност.
Тие се водени од желбата за можности кои нудат раст и задоволство. Работите за хонорари и дополнителните работи се популарни меѓу Gen Z бидејќи ја ценат флексибилноста и независноста. Работодавците кои инвестираат во нивниот развој и ги поддржуваат нивните дополнителни проекти имаат поголема веројатност да ја добијат нивната лојалност.
Тие се склони кон анксиозност
Менталното здравје продолжува да биде голем проблем за генерацијата З. Тие откриваат дека се склони кон анксиозност (28% велат така) и дека социјалните мрежи им создаваат стрес (18% го признаваат тоа). Од 2020 година, бројот на членови на генерацијата З кои пријавиле ментални нарушувања е зголемен за 25%.
Овие прашања ја нагласуваат потребата за поддршка на работните места и за брендовите кои даваат приоритет на менталното здравје. Интересно е тоа што работниците од Gen Z кои имаат поддршка за менталното здравје на работното место имаат 19% поголема веројатност да бидат задоволни со своите работни места, што покажува дека насочените напори навистина можат да направат разлика.
Обожаваат да патуваат
За генерацијата З, патувањето не е луксуз – туку апсолутна потреба. На крајот на 2024 година, 34% од Gen Z кои донеле новогодишни одлуки рекле дека планираат да патуваат повеќе во новата година, при што резервациите за меѓународни одмори силно се зголемија по пандемијата. Од третиот квартал на 2020 година до третиот квартал од 2024 година, плановите за меѓународни патувања пораснаа за 17%. Оваа генерација ги цени искуствата, претпочитајќи дестинации кои нудат прекрасни локации за фотографии, авантури на отворено и уникатни културни активности.
Трендови во исхраната
Нивниот пристап кон храната се повеќе се фокусира на здравјето и удобноста. Во Европа, подобрувањето на физичката кондиција стана поголем мотиватор за избор на храна отколку слабеењето помеѓу кварталот 2022 и 2024 година.
Во меѓувреме, во САД, бројот на Gen Z кои се идентификуваат како карнивори и немаат намера да ја променат исхраната се зголеми за 18% од 2020 година. Високата содржина на протеини сега е главниот квалитет што американската генерација З го бара во храната, а тие ги надминаа природните и органските производи по важност. Ова покажува избалансиран и реален пристап кон исхраната, фокусиран на одржливи здравствени придобивки наместо на краткорочни трендови.
Генерацијата З различно ги дефинира различноста, еднаквоста и вклученоста
Различноста, правичноста и вклученоста (DEI) се клучни за Gen Z, но нивното толкување варира. Во САД, 30% од генерацијата З велат дека DEI е важна, што е за 7% повисоко од просекот.
Тие го поврзуваат DEI со иницијативите на работното место и ја нагласуваат важноста на менталното здравје, јазичната разновидност и застапеноста на попреченоста. Сè повеќе членови на генерацијата З веруваат дека е потребна поголема застапеност на небинарни и родово флуидни личности. Брендовите кои ги исполнуваат овие барања можат да изградат посилни врски со оваа општествено свесна генерација.
Комуникацијата сè уште е во срцето на социјалните мрежи
Социјалните мрежи остануваат во центарот на животот на генерацијата З, не само поради конзумирање на содржината, туку и за одржување контакт. Бројот на членови на Gen Z кои користат TikTok за пораки со пријателите и семејството се зголеми за 82% помеѓу 2020 и 2024 година.
Слично на тоа, Инстаграм забележа зголемување од 28% на корисниците кои се најавуваат за да испраќаат пораки во тој период, при што повеќе корисници користеле и Reels. Платформите како TikTok ги препознаа овие трендови и ги подобрија можностите за испраќање пораки, додавајќи функции како групни разговори и интерактивни стикери.
Ја сакаат интимноста што ја обезбедуваат поткастите
Поткастите станаа медиум преку кој генерацијата З консумира содржини. Околу една четвртина од генерацијата З претпочитаат поткасти во однос на другите аудио формати, честопати свртувајќи се кон емисии создадени од пријатели или познати личности. Овој тренд ја одразува нивната желба за искуства фокусирани на заедницата. Појавата на видео поткасти ја зголемува интеракцијата, што привлекува генерација која ја цени визуелната содржина. Како што расте популарноста на поткастите, тие ќе заземат уште поголем дел од слободното време на Gen Z.
Видео игрите не се само забава
За генерацијата З, видео игрите станаа повеќе од само забава – тие се социјална и едукативна активност. 33% од членовите на оваа генерација имаат поголема веројатност да играат поради социјалната интеракција, а 27% играат за развој на вештини. Иновативните соработки, како соработката на Minecraft со UN-Habitat, покажуваат како игрите можат да имаат влијание во реалниот свет. Брендовите кои развиваат интерактивни искуства за игри може да имаат голема корист од ангажманот на оваа динамична и ентузијастичка публика.
Имаат надеж во вештачката интелигенција
Gen Z води во усвојувањето на алатките за вештачка интелигенција, при што 37% од нив користеле ChatGPT во последниот месец. Функциите за визуелна вештачка интелигенција, како Genmoji и Image Playground, ја рефлектираат нивната склоност кон персонализирани дигитални интеракции. Тие ја гледаат вештачката интелигенција како алатка за решавање проблеми, истражување и поттикнување на креативноста, ослободувајќи време за критичко размислување. Сепак, тие бараат транспарентност од компаниите кои користат вештачка интелигенција, нагласувајќи ја важноста од јасна комуникација за нејзините придобивки.