Дали растителните бургери и колбаси треба да престанат така да се нарекуваат?

Здруженијата за заштита на животните предупредуваат на нов обид за лобирање од страна на месната индустрија во Европската унија, со цел да се забрани употребата на називи како „колбас“, „бургер“ и „паштета“ за производи направени од растителни состојки.

Според нив, станува збор за апсурден и штетен потег кој оди против јавниот интерес, особено во време на климатски промени и зголемена потреба за одржливи навики во исхраната.

Претседателот на здружението Пријатели на животните, Лука Оман, истакнува дека овие термини не го опишуваат потеклото на производот, туку неговиот облик и намена.

„Колбас останува колбас без разлика дали е од месо или од растителни состојки. Потрошувачите не се збунети од поими како ‘веге колбас’ или ‘растителен бургер’. Напротив, измислени називи како ‘веге диск’ само би предизвикале забуна,“ изјави Оман.

Европскиот парламент веќе еднаш ја одби забраната

Ова не е првпат да се појави ваква иницијатива. Уште во 2020 година, Европскиот парламент го одби предлогот за ограничување на „месните“ називи за растителни производи, аргументирајќи дека термини како „вегетаријански бургер“ не ги доведуваат потрошувачите во заблуда.

И Европската комисија стои на ставот дека постоечките прописи доволно ги штитат потрошувачите, а истражувањата покажуваат дека до 80% од граѓаните немаат ништо против користењето на традиционални називи – сè додека производите се јасно означени како растителни.

Заштита на профит, а не на потрошувачите

Од Пријатели на животните тврдат дека ваквите забрани се всушност обид да се заштити профитот на месната индустрија, која се чувствува загрозена од растечката популарност на растителните алтернативи.

„Луѓето не можат да се натераат да јадат месо ако не сакаат, а името на производот во тоа сигурно нема да помогне,“ порачуваат од здружението.

Растителните производи – дел од одржливата иднина

Активистите потсетуваат дека растителните бургери и колбаси придонесуваат кон поздрава и поодржлива исхрана, а нивниот раст на пазарот носи нови можности за земјоделците и поголем избор за потрошувачите.

Според најновите податоци, пазарот на растителни протеински производи во ЕУ вреди околу 2,7 милијарди евра, а прогнозите покажуваат дека ќе продолжи да расте во наредните години.

„Ова е насоката во која Европа треба да се движи – не кон ограничувања, туку кон поддршка на иновации што се добри и за луѓето, и за животните, и за планетата,“ заклучуваат од здружението.

Извор: Index.hr

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни