Сè започна со сатирична статија, објавена во септември 2025 година од пародијалниот сајт Tapioca Times. Во текстот, на шеговит начин се тврдеше дека Ајфеловата кула ќе биде урната и претворена во „џиновски лизгалник“ или концертна сала.
Како што често се случува во дигиталната ера, шегата брзо ја загуби својата смисла. Неколку корисници на социјалните мрежи ја споделија статијата без контекст, а потоа други профили со илјадници следбеници почнаа да ја пренесуваат како вистинита вест.
Една објава која стана вирална гласеше:
„Според извештаи, светски познатата Ајфелова кула, симбол на Франција повеќе од 135 години, ќе биде срушена во 2026 година по истекот на договорот за нејзино работење.“
Во текстот се наведуваа „структурен замор“, „високи трошоци за одржување“ и „јавни поплаки“ како наводни причини за срушувањето. Иако таквите тврдења звучеа убедливо за некои, вистината е сосема поинаква.
Многу корисници веднаш поверуваа дека крајот на Ајфеловата кула е блиску. Под објавите се редеа коментари како:
„Париз, не ја рушете мојата локација за веридба!“ или „Ова е катастрофа, не може да се случи!“
Сепак, голем дел од јавноста брзо ја препозна измамата и почна да предупредува дека станува збор за лажна вест.
Официјалниот оператор на кулата, Société d’Exploitation de la Tour Eiffel (SETE), воопшто нема издадено соопштение за никакво рушење. На веб-страницата на Ајфеловата кула сè уште е можно да се купат билети и да се резервира посета, што дополнително го потврдува дека објектот функционира нормално.
Дел од забуната произлезе и од фактот што Ајфеловата кула беше затворена на 2 октомври 2025 година. Меѓутоа, причината за тоа нема никаква врска со рушење или безбедносни проблеми, туку со националните штрајкови во Франција.
Поради масовните протести против владините мерки за кратење трошоци и барањата за повисоки даноци за богатите, кулата беше затворена од безбедносни причини. На влезот стоеше едноставна порака:
„Поради штрајк, Ајфеловата кула е затворена. Ви се извинуваме за непријатностите.“
Иако многумина денес се скептични кон драматични тврдења, лажните вести сè уште можат да предизвикаат штета, особено во туризмот.
Слични примери веќе се случувале. Италија, на пример, оваа година воведе нови правила против лажни рецензии за хотели и ресторани, бидејќи дезинформациите им нанесувале сериозна финансиска штета на угостителските бизниси.
Според податоците на италијанското Министерство за претпријатија, лажните или манипулирани содржини влијаат врз 6 до 30 проценти од приходите во туристичкиот сектор.
Ајфеловата кула не е во опасност, ниту пак постои план за нејзино рушење. Гласините што се шират на интернет се потполно измислени и потекнуваат од сатиричен извор.
Кулата останува еден од најпрепознатливите симболи на Франција и продолжува да ги пречекува милионите туристи од целиот свет – и покрај тоа што интернетот понекогаш сака да ја „сруши“ предвреме.
Извор: Euronews
