Европската унија сè уште стои зад планот за забрана на продажба на нови возила со мотори со внатрешно согорување од 2035 година.
Сепак, според најновите податоци, електричните автомобили (EV) имаат долг пат пред да станат доминантни.
Долгиот пат кон електрификација
Според податоците на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), и покрај годините државни субвенции, даночни олеснувања и други поволности, електричните автомобили сè уште претставуваат мал дел од вкупниот возен парк во Европа.
Доколку се земат предвид и plug-in хибридите, процентот на возила со приклучок за полнење достигнува само 3,9% од вкупниот број автомобили во ЕУ во 2023 година.
Зголемените цени на новите автомобили придонесуваат кон тоа Европејците подолго да ги задржуваат своите постари возила.
Просечната старост на автомобилите во ЕУ е 12,5 години
Просечната старост на возилата во земјите од ЕУ изнесува 12,5 години. Најстари автомобили има во Грција, каде што просечната старост достигнува 17,5 години, додека Луксембург има најмлад возен парк со просек од 8 години.
Во 2023 година, бројот на регистрирани автомобили во ЕУ достигнал 248.824.542, што претставува раст од 1,4% во однос на претходната година. Доколку се вклучат и земјите од Европската асоцијација за слободна трговија (ЕАСТ) – Исланд, Норвешка, Швајцарија – како и Обединетото Кралство, бројот на автомобили на европските патишта изнесувал 294.480.894.
Европејците возат просечно 12.000 километри годишно
Најголема густина на автомобили има во Италија, со 694 возила на 1.000 жители, додека најмалку автомобили по глава на жител има во Латвија (381 на 1.000 жители). Просечниот Европејц вози 12.346 километри годишно.
Во 2024 година, уделот на целосно електричните возила во ЕУ падна на 13,6%, што е намалување за 1% во однос на претходната година. Пад забележаа и plug-in хибридите, од 7,7% на 7,1%. Во поширокото ЕУ+ЕАСТ+Обединетото Кралство подрачје, електричните возила паднаа од 15,7% на 15,4%, додека PHEV моделите се намалија од 7,7% на 7,3%.
Сè построги прописи за емисиите
Производителите на автомобили веќе се соочуваат со сериозни предизвици за исполнување на новите построги регулативи за емисиите, многу пред да стапи на сила целта од 0 г/км во 2035 година.
Компаниите ризикуваат огромни казни доколку ги надминат дозволените лимити. Volkswagen неодамна изрази загриженост дека би можел да плати дури 1,5 милијарди евра во 2025 година поради пречекорување на овие граници.
Иако Европската унија оди кон електрификација, бројките покажуваат дека патот до целосно електрична иднина сè уште е долг.