Цените на автомобилите ќе скокнат за 40 отсто! Познати производители тврдат дека за пет години возилата ќе бидат недостапни за граѓаните

За пет години автомобилите ќе бидат поскапи за 40 отсто. Фото: Рено Извршните директори на Renault и Stellanis предупредуваат дека автомобилите станале недостапни поради европската регулатива.

Двајцата извршни директори велат дека ЕУ е премногу еднострано посветена на електричните автомобили.

Тие бараат радикално и брзо поедноставување на европските регулативи за да можат повторно да понудат достапни и популарни автомобили. Тоа укажува на вишок правила кои ги прават автомобилите потешки, посложени и поскапи. Според Џон Елкан од Стеланис, Европа е единствениот голем пазар што сè уште не се опоравил на нивоата пред Ковид.

„Минатата година во Европа се продадени 15 милиони автомобили, наспроти 18 милиони во 2019 година“, пишува ХАК.

„Помеѓу 2015 и 2030 година, цената на автомобилот како Renault Clio ќе се зголеми за 40 отсто, од кои 92,5 отсто се должат на регулативите.

Де Мео го осудува фактот дека европските правила се дизајнирани за поголеми, поскапи возила, што ги прави малите автомобили речиси непрофитабилни. Задолжителните технологии како што се системите за помош на возачот или заштитата на пешаците доведуваат до високи фиксни трошоци, кои се исто толку значајни за компактните автомобили како и за поскапите модели.

Извршните директори се за поедноставување на европските правила, како што претходно вети претседателката на Комисијата Урсула фон дер Лајен. До 2030 година се планирани уште стотина нови правила со кои цените на автомобилите би се зголемиле за четириесет проценти.

Двајцата извршни директори велат дека ЕУ е премногу еднострано фокусирана на електричните автомобили. Замената на старите автомобили што загадуваат е поважна од фокусирањето само на моделите со нулта емисија. Според Елкан, другите региони, како Кина и САД, спроведуваат силни индустриски стратегии, додека Европа е заглавена помеѓу слабите национални буџети и слабата Комисија.
„Земјите ширум светот ја штитат својата автомобилска индустрија, освен во Европа“, заклучува Де Мео.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни