Чешка, Шпанија, Франција: Каде најбргу растат железничките мрежи?

Железничките линии се столбот на транзицијата на чист транспорт во Европа, но тие не се подобруваат доволно брзо

Според најновите официјални податоци, брзата железничка мрежа на ЕУ е речиси двојно зголемена за една деценија. Според Евростат, во 2023 година, линиите на коишто возовите можат да возат со 250 км/ч и повеќе, се вкрстуваат во должина од 8.556 километри. Во 2103 година, таа бројка била 5.812.

Сепак, вкупната железничка мрежа во Европа се намалила за 1,3 отсто, протегајќи се само во должина од 200.947 километри во 2023 година.


„Европа не ги надградува своите железници доволно брзо“, предупредува Карлос Рико, службеник за железничка политика во кампањата на групата Транспорт и животна средина (T&E). И покрај тоа што железничките линии се столбот на европската транзиција за чист транспорт, најновите бројки откриваат карта на нерамномерен напредок.

Чешка има железничка мрежа со најголема густина во Европа, со 123,2 метри железнички линии на квадратен километар. Речиси сите нејзини линии биле изградени за време на владеењето на монархијата од деветнаесеттиот век наваму, вели националниот управител на железницата Справа Железниканд и биле преземени од комунистичкиот режим кој му дава приоритет на железничкиот транспорт пред патиштата.

Високата густина на железницата обично се претвора во поголема пристапност до железницата, објаснува Рико. Сепак, едноставното постоење на станица во близина не гарантира лесно возење. „За да триумфира железничкиот систем, тој треба да биде достапен и доверлив“, нагласува тој. „Ако мрежата е многу голема, но фреквенциите се лоши, цените се превисоки и возовите постојано доцнат, нема да има значителна побарувачка. „И без тие патници, системот ќе биде потешко да се одржува финансиски“. Чешка постигнува добри резултати со ниски цени на билетите и специјални цени.

Во рамките на ЕУ, брзите железнички линии често ги опфаќаат националните граници, олеснувајќи го непреченото патување низ блокот. Оваа мрежа забележа значителен раст, објави Еуростат – од 2013 до 2023 е зголемена за 47%.

Шпанија е водечка со 3.190 километри брзи линии, што е за 66 отсто зголемување од 2013 година. Зад неа е Франција со 2.748 километри брзи линии, што е зголемување од 35 отсто во однос на 2013 година. По неа следат Германија со 1.163 километри и Италија со 1.097 километри.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни