OpenAI воведе нова функција за ChatGPT што му овозможува на овој популарен четбот да дејствува во име на корисниците во одредени ситуации. Оваа опција е дел од поширок тренд во технолошката индустрија, чија цел е да им го олесни на корисниците секојдневното функционирање на Интернет без потреба корисникот постојано да се префрла од една апликација на друга и самостојно да бара информации на Интернет.
Новата функционалност, наречена режим на агент, започнува постепено воведување и претставува уште еден чекор во трката на технолошките гиганти за развој на моќни дигитални асистенти. Зборуваме за конкуренција во која Google, со својот систем „Gemini“, развива сличен тип на виртуелен асистент.
OpenAI наведува дека ChatGPT во режим на агент „размислува“ и „дејствува“ користејќи го својот виртуелен компјутер, што му овозможува да извршува сложени и повеќеслојни задачи. На пример, корисникот може да побара системот „да го прегледа мојот календар и да ме подготви за претстојните состаноци со клиенти врз основа на актуелни вести“ или „да испланира и купи состојки за јапонски појадок за четворица“, според официјалното соопштение.
Во видео демонстрација, вработените во OpenAI доделија четбот да помогне во подготовката за свадба. Меѓу барањата беа: наоѓање облека според дадениот кодекс на облекување (со пет предлози), како и предлог за хотел за престој пред и по настанот.

Оваа функција е достапна за корисници со претплати за Pro, Plus или Team и се базира на комбинација од постоечки алатки на OpenAI: Operator, кој овозможува веб-пребарувања и Deep Research, кој анализира извори и подготвува извештаи.
Што ако „халуцинира“?
Целта е постепено да се развива ChatGPT во универзален дигитален асистент. Сепак, експертите предупредуваат дека индустријата сè уште бара решенија за сериозни предизвици: вештачката интелигенција сè уште може да „халуцинира“, односно да измислува податоци, да покажува пристрасност или да реагира непредвидливо. Значи, минатата недела Грок, четбот од xAI, генерираше антисемитска содржина откако беше упатен да го стори тоа.
OpenAI изјави во својот блог дека е свесен за новите ризици што ги носи овој вид функционалност. Моделот има ограничен пристап до корисничките податоци, а одредени дејства како што е испраќање е-пошта бараат дополнителна потврда од корисникот. Исто така, четботот е обучен да отфрла „задачи со висок ризик“, како што се банкарски трансфери.
„На моето семејство, би го опишал ова како нешто сосема ново и експериментално, можност да се испроба иднината, но сè уште не за задачи од голема важност или оние што вклучуваат чувствителни податоци, сè додека не видиме како функционира во реални услови“, рече директорот на OpenAI, Сем Алтман.
Советува корисниците да бидат внимателни кога споделуваат лични информации со четбот. На пример, има смисла да му дозволите пристап до вашиот календар за да организира ручек заедно, но не и да ви купува облека.
Оваа објава доаѓа во време кога големите технолошки компании интензивно развиваат агенти за вештачка интелигенција, обидувајќи се да добијат предност во глобалната трка. Во мај, Google воведе голем број функции, вклучувајќи асистент кој може да прави резервации во ресторани и да купува билети за настани. Од друга страна, Apple работи на подобрена верзија на Siri која би можела да користи апликации во име на корисникот, иако нејзиното објавување во моментов е одложено на неодредено време.