Конективноста и брзината на интернетот во возовите варира широко низ Европа. Железничкиот патнички сообраќај расте, бидејќи сè повеќе луѓе патуваат со воз за работа или за одмор.
Сепак, неколку анкети покажуваат дека релијабилниот интернет пристап на железниците е предизвик. Во Велика Британија, на пример, 70% од патниците пријавиле чести прекини на WiFi за време на патувањата, според Uswitch.
„Една од клучните предности на патувањето со воз е тоа што времето кое го минуваш во патување може да биде продуктивно, но за тоа патниците треба континуирана мобилна конективност“, изјави за Euronews Next Крис Пејџ, претседател на британската група Railfuture.
Земји со најбрз WiFi во возовите
Според анализа на податоци од Speedtest Intelligence (Q2 2025) која ја спроведе Ookla, Шведска доминира со медијанска брзина на симнување од 64,6 Mbps — повеќе од четири пати повеќе од просекот од 7,6 Mbps за 15 европски земји анализирани. Други земји со брзини над 20 Mbps се: Швајцарија (29,8 Mbps), Ирска (26,3 Mbps) и Чешка (23,4 Mbps). Франција се приближува со ~19,1 Mbps.
Велика Британија и други земји со многу ниска покриеност
Во спротивност, некои големи економии бележат медијански брзини помали од 2 Mbps: Холандија – 0,4 Mbps, Австрија – 0,7 Mbps, Велика Британија – 1,1 Mbps и Шпанија – 1,5 Mbps
Италија, со 4,8 Mbps, се наоѓа на пониско ниво меѓу поголемите економии, додека Германија бележи околу 14,9 Mbps.
Зошто Шведска е исклучок?
Шведска предводи и во брзината на качување (upload), со медијанска брзина од околу 55 Mbps — повеќекратно побрзо од следната држава, која е Швајцарија (~25,6 Mbps).
Според Лук Кехое, аналитичар во Ookla, успехот на Шведска се должи на комбинација од модерен возен WiFi уред, намерна државна политика и мобилна покриеност специфична за железнички линии. Тие веќе работат на FRMCS (5G комуникации за железници) и таргетирани 5G подобрувања покрај пругите.
Регулаторната агенција PTS во Шведска исто така ја проширила обврската за покриеност, вклучувајќи главни железнички правци, а дел од спектарот (700 MHz) бил лиценциран со обврски за рурална покриеност.
Зошто брзината се разликува толку многу?
Квалитетот на интернет поврзувањето не е само прашање на уреди во возот, туку на целосен систем од крај до крај (end-to-end). Во многу земји, врските во возовите се потпираат на застарена WiFi технологија — Wi-Fi 4 и користење само на 2,4 GHz фреквенција, што е поендеското и претрпува од гужви. Дури и кога уредите поддржуваат побрзи стандарди (Wi-Fi 5 и 5 GHz), ограничената “backhaul” врска (антена на покривот на возот до мобилните мрежи или фиксна мрежа) често е тесно грло. Државни инвестиции, покриеност покрај пругите, и законски обврски за операторите играат голема улога.
На пример, Германија бележи просечна брзина од ~14,85 Mbps и се наоѓа во горниот дел на рангирањето, благодарение на некои подобрувања, но сепак далеку од лидерите