Реката Амазон е позната како една од најдолгите реки, но нејзините брегови не се поврзани со ниту еден мост.
Реката Амазон е втората најдолга река во светот и е еден од најважните водни патишта на планетата. Исто така, оваа река содржи најголем обем на свежа вода во светот, која е дом на речните делфини и десетици различни видови риби.
Сепак, и покрај сите овие и многу други факти, постои една важна работа што Aмазон ја нема, а тоа се мостовите. Ако се земе предвид дека тече низ Перу, Колумбија и Бразил, како и дека во неговиот слив живеат повеќе од 30 милиони луѓе – изгледа речиси неверојатно дека ниту еден мост не поминува низ оваа река.
За споредба, во Каиро има девет мостови кои минуваат низ Нил. Додека над 100 мостови се изградени над реката Јангце во последните 30 години, Дунав, кој не е ни половина од должината на Амазон, има 133 премини.
Па што е проблемот со Амазон?
Експертот за мостови од Швајцарскиот федерален институт за технологија, Валтер Кауфман, тврди дека нема потреба од мост преку Амазон. Тој тоа го објаснува со тоа што реката, во најголем дел – вкупно 6.920 километри, тече низ ретко населените места. Со други зборови, има неколку главни патишта кои можат да се поврзат со мост.
Исто така, во градовите и местата кои се граничат со реката – чамците и траектите се редовно средство за „преместување“ на стоки и луѓе од еден на друг брег. Што доведува до заклучок дека нема доволно голема потреба и нема причина да се градат мостови.
„Се разбира, има технички и логистички тешкотии“, истакна Кауфман. Според неговото мислење, Амазон е далеку од идеална локација за изградба на мост поради природните карактеристики на самата река и почвата што ја опкружува.
На пример, огромните мочурливи и меки почви што го опкружуваат ќе бараат долги пристапни вијадукти и многу длабоки темели. Ова секако не би била исплатлива инвестиција со оглед на бројот на луѓе кои живеат во областа и околната инфраструктура.
Мора да се земат предвид и променливите позиции на речниот тек во годишните времиња со нивните „нагласени разлики“ во длабочината на водата, што би ја отежнало изградбата уште повеќе. Иако додава дека овие проблеми не се единствени само за Амазон, нивната сериозност е особено изразена во оваа област.
Најблискиот мост?
Секако, вреди да се спомене мостот што ги поврзува бреговите на неговата главна притока, Рио Негро. Наречен Понте Рио Негро, тој е единствениот премин преку некоја од нејзините притоки од 2011 година.
Во 2019 година, бразилскиот претседател Жаир Болсонаро изјави дека сака да изгради мост над Амазон како дел од „Проектот Рио Бранко“. Но, и по неколку години ништо не се случува по ова прашање, а главната причина е неисплатливоста на самиот проект.
И покрај помпезните најави на политичарите за големи градежни проекти на реката Амазон, сепак најпрофитабилно решение е транспортот на стока и луѓе со траекти и чамци. Покрај финансискиот моментум и природните ресурси, научниците исто така веруваат дека изградбата на мостови и придружната инфраструктура ќе ја уништи околината на Амазон, која се смета за едно од најголемите богатства на планетата.
Извор: nationalgeographic.rs