Боинг отпушта 10 отсто од работната сила, 17 илјади луѓе остануваат на улица

Боинг планира да отпушти околу 10% од своите работници во наредните месеци, односно околу 17.000 луѓе, бидејќи продолжува да губи пари и се обидува да се справи со штрајкот што го осакатува производството на најпродаваните авиони на компанијата.
Фото: Melvin Loi/Flickr

Новиот извршен директор Кели Ортберг во петокот им кажа на вработените дека кратењето на работните места ќе ги опфати директорите, менаџерите и вработените.

Компанијата има околу 170.000 вработени ширум светот, многу од нив работат во производствени капацитети во државите Вашингтон и Јужна Каролина.

Боинг веќе воведе привремени отпуштања, но Ортберг рече дека тие ќе бидат суспендирани поради претстојните отпуштања.

Компанијата дополнително ќе го одложи производството на новиот авион, 777X, до 2026 година наместо првично планираното во 2025 година. Исто така, ќе престане да ја гради карго верзијата на својот авион 767 во 2027 година, откако ќе ги заврши тековните нарачки.

Боинг загуби повеќе од 25 милијарди долари од почетокот на 2019 година.

Околу 33.000 синдикални машинисти штрајкуваат од 14 септември. Дводневните разговори оваа недела не успеаја да резултираат со договор, а Боинг поднесе обвинение за неправедни работни практики против Меѓународната асоцијација на машинисти и работници во воздухопловството.

Како што објави отпуштања, Боинг исто така даде прелиминарен извештај за финансиските резултати во третиот квартал – и вестите не се добри за компанијата.

„Боинг“ соопшти дека потрошил 1,3 милијарди долари во готовина во текот на кварталот и изгубил 9,97 долари по акција. Индустриските аналитичари очекуваа компанијата да загуби 1,61 долари по акција во кварталот, според истражувањето на FactSet, но аналитичарите веројатно не беа свесни за некои големи отписи што Боинг ги објави во петокот – наплата од 2,6 милијарди долари поврзана со доцнење на 777X, 400 долари милиони за 767 и 2 милијарди долари за одбранбени и вселенски програми, вклучително и нови авиони Air Force One, вселенска капсула за НАСА и воен танкер за полнење гориво.

Компанијата со седиште во Арлингтон, Вирџинија, соопшти дека има 10,5 милијарди долари во готовина и пазарни хартии од вредност на 30 септември. Боинг треба да ги објави целосните бројки за третиот квартал на 23 октомври.

Штрајкот има директна врска со трошењето на готовина бидејќи Боинг добива половина или повеќе од цената на авионите кога ги испорачува на клиентите на авиокомпаниите. Штрајкот го прекина производството на 737 Max, најпродаваниот авион на Боинг, како и на авионите 777 и 767. Компанијата сè уште произведува 787 во фабрика без синдикат во Јужна Каролина.

„Нашиот бизнис е во тешка позиција и тешко е да се пренагласат предизвиците со кои се соочуваме заедно“, изјави Ортберг на вработените. Тој рече дека ситуацијата „бара тешки одлуки и ќе мора да направиме структурни промени за да се осигураме дека можеме да останеме конкурентни и да испорачаме за нашите клиенти на долг рок“.

Ортберг го презеде Боинг во август, станувајќи трет извршен директор на проблематичната компанија за помалку од пет години. Тој е долгогодишен извршен директор во воздухопловната индустрија, но аутсајдер во Боинг.

Новиот извршен директор се соочува со многу предизвици за да ја врати компанијата на вистинскиот пат.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни