Американската пејачка Били Ајлиш испрати јасна порака до светските милијардери: да ја искористат својата моќ и богатство за да помогнат на луѓето кои се соочуваат со сиромаштија, глад и последици од климатските промени. Настапувајќи на Wall Street Journal Innovator Awards во Њујорк, пред публика во која се наоѓаа имиња како Марк Цукерберг, извршен директор на Meta, и Џорџ Лукас, креаторот на „Star Wars“, Ајлиш рече дека „светот е навистина во лоша состојба и луѓето денес повеќе од кога било имаат потреба од емпатија и помош“.
Во својот говор, пејачката — позната по својата ангажираност за еколошки и социјални прашања — најави дека ќе донира 11,5 милиони долари од приходите на својата светска турнеја Hit Me Hard and Soft за организации кои се борат за правична распределба на храна, климатска правда и намалување на јаглеродното загадување.
Ајлиш се обрати директно до присутните милијардери, велејќи со насмевка:
„Ве сакам сите, но има неколку луѓе овде што имаат многу повеќе пари од мене. И ако сте милијардери — зошто сте милијардери? Без навреда, но дајте ги парите таму каде што треба.“
Нејзиниот настап предизвика бурни реакции на социјалните мрежи, каде што многумина ја пофалија за искреноста и храброста да проговори во публика составена од најбогатите луѓе во светот. Други пак ја нарекоа нејзината порака „морално неопходна“ во време на растечка економска нееднаквост.
Според извештајот на Oxfam International објавен во јануари 2024 година, под наслов “Takers Not Makers”, бројот на милијардери во светот се зголемил за 204 нови имиња во една година, при што вкупното глобално богатство во рацете на 1% од најбогатите лица достигнало повеќе од 60% од глобалниот БДП.
Ајлиш во изминатите години често зборува за одговорноста на јавните личности и улогата на уметниците во општеството. Таа претходно поддржа иницијативи на Greenpeace, UNICEF и Music Declares Emergency, а во 2022 година беше прогласена за Time 100 Next лидер во категоријата „Влијание преку уметност“.
Со својата изјава на престижниот настан, Били Ајлиш уште еднаш ја потврди позицијата како глас на генерацијата Z — директна, иронична, но политички свесна за темите на нееднаквост, климатска криза и одговорност на богатите во светот што се повеќе се дели меѓу „тие што имаат“ и „тие што немаат“.