Александар Ношпал со свои костими за балет во Париската опера

Македонскиот костимограф работи на „Мајката Гуска“ во легендарната Опера Гарние
Photo: А. Ношпал

Македонскиот костимограф и моден дизајнер со европска кариера Александар Ношпал ќе ги дизајнира костимите за балетската претстава „Мајката Гуска“, која ќе се изведува во Националната опера на Париз, во историската палата Опера Гарние. Станува збор за дел од балетски триптих што вклучува „Концерт во Ре“, „Мајката Гуска“ и „Рајмонда“ (трет чин), на музика од Морис Равел, инспириран од бајките на Шарл Перо.

Ношпал е задолжен за визуелниот идентитет на делот „Мајката Гуска“, во кореографија на Мартин Шекс. Ова е нивна шеста заедничка соработка, по претходни проекти реализирани во Хрватска, Диселдорф, Москва (Бољшој театар) и Австрија, што дополнително го потврдува континуитетот и меѓународниот карактер на нивната уметничка соработка.

Премиерата на балетскиот триптих е закажана за 15 април 2023 година, а сценографијата ја потпишува Камиј Дига, додека дизајнот на светло е дело на Том Клефстад. Визуелниот концепт на претставата е внимателно усогласен меѓу сите автори, со јасна естетска линија и симболика.

„Костимите, како и сценографијата, се комплетно бели и изработени во стилот на оригами, инспирирани од извиткани стари хартии од сликовници“, вели Ношпал. Според него, централниот мотив на дизајнот е носталгијата по детството и имагинацијата од времето кога децата, без технологија и фотографија, создавале сопствени бајковити светови од хартија, влегувајќи во улогите на јунаците од познатите приказни.

Овој концепт, додава Ношпал, има за цел да создаде визуелна чистота и поетска атмосфера која ја следи музиката на Равел и наративната структура на балетот. Во периодот кога работи на париската продукција, Ношпал паралелно има и премиера во Узбекистан, што дополнително ја илустрира неговата активна меѓународна кариера.

Александар Ношпал дипломирал моден дизајн на Интернационалната школа ЕСМОД во Париз во 1995 година, како најдобар студент на генерацијата. По студиите, се усовршувал во неколку реномирани париски модни ателјеа, меѓу кои и модната куќа „Гре“. Магистерската диплома по моден маркетинг и менаџмент ја стекнал во 2008 година на Универзитетот за креативни уметности во Епсом, Лондон.

Во својата академска кариера, Ношпал двапати бил декан – на Факултетот за дизајн и мултимедија при ФОН Универзитетот во Скопје и на Факултетот за дизајн и мултимедија при Универзитетот УДГ во Подгорица. Како театарски костимограф и сценограф дебитирал во 1998 година во Скопје со претставата „Убавицата и ѕверот“, а досега има реализирано повеќе од 70 театарски и балетски костимографии во земјата и во странство.

Ангажманот во Париската национална опера претставува уште една значајна меѓународна афирмација на македонската уметничка сцена и потврда за присуството на домашни автори на најпрестижните европски културни сцени.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни