Медиумските компании се предупредени за „разорен ефект“ врз нивната онлајн публика бидејќи резултатите од пребарување се заменуваат со AI-сумирања, откако нова студија тврди дека ова предизвикува и до 80% помалку кликнувања.
Заканата од Google AI Overviews – кои го сумираат резултатот од пребарување во краток блок-текст – брзо се искачи на врвот на грижите кај сопствениците на медиуми. Некои ја сметаат за егзистенцијална закана за порталите кои се потпираат на сообраќај од пребарувачи.
AI-сумирањата можат да им дадат на корисниците сè што им треба без воопшто да кликнат на оригиналниот извор. Во меѓувреме, линковите од резултатите се туркани надолу по страницата, што значително го намалува бројот на луѓе кои ги гледаат и посетуваат.
Губење од 79% сообраќај за прворангирани страници
Нова анализа од аналитичката компанија Authoritas открила дека веб-страница што претходно била на прво место во резултати може да изгуби приближно 79% од сообраќајот за тој поим ако нејзиниот резултат се појави под AI-сумирањето.
Студијата исто така покажа дека линковите до YouTube – што е во сопственост на Alphabet, матичната компанија на Google – се појавуваат почесто во споредба со вообичаените резултати. Истражувањето е доставено како дел од правна жалба до Британскиот орган за конкуренција и пазари (CMA), поради влијанието на Google AI Overviews.
Реакција од Google
Портпаролот на Google изјави дека студијата е „неточна и базирана на погрешни претпоставки и анализа“, користејќи застарени проценки и пребарувања што не го претставуваат вистинскиот обем на сообраќај кон новинарски веб-страници.
„Луѓето се насочуваат кон AI-искуства, а функциите базирани на вештачка интелигенција овозможуваат поставување нови прашања, што создава нови можности за откривање веб-страници,“ изјавија од Google. „Секојдневно испраќаме милијарди кликови кон веб-страници и не гледаме драматичен пад на вкупниот интернет-сообраќај како што се тврди.“
Втора студија покажува слични резултати
Втора студија од Pew Research Center, американски тинк-тенк, спроведена на 69.000 Google пребарувања во тек на еден месец, покажа дека корисниците кликнале на линк под AI-сумирање само еднаш на секои 100 пребарувања.
Google повторно ја критикуваше и оваа студија, нарекувајќи ја „со погрешна методологија и искривен сет на пребарувања“.
Медиумите во темница
Високи медиумски претставници тврдат дека Google постојано одбива да сподели податоци што им се потребни за да го проценат реалното влијание на AI-сумирањата.
Иако AI Overviews се појавуваат само кај дел од пребарувањата, британските издавачи веќе чувствуваат последици. Извршната директорка на MailOnline, Карли Стивен, во мај изјави дека страницата бележи голем пад на кликови на резултати со AI-содржини: 56.1% пад на десктоп и 48.2% на мобилен.
Правна жалба и повици за акција
Правната жалба до CMA е поднесена во соработка меѓу групата за технолошка правда Foxglove, Алијансата на независни издавачи и Движењето за отворен интернет (Movement for an Open Web).
Извршниот директор на News Media Association, Овен Мередит, го обвини Google дека се обидува да ги задржи корисниците „во свој затворен екосистем, присвојувајќи и монетизирајќи вредна содржина – вклучувајќи вести – создадена со труд на новинарите.“
„Ваквата состојба е целосно неодржлива и на крајот ќе доведе до умирање на квалитетните информации на интернет,“ изјави тој. „Органот за конкуренција има инструменти за да се справи со ова – и мора да дејствува итно.“
Директорката на Foxglove, Роса Керлинг, рече дека новото истражување покажува „разорно влијание што Google AI Overviews веќе го има врз независната медиумска индустрија во Велика Британија.“
„Доволно е лошо што Google практично краде новинарска содржина и ја претставува како своја,“ рече таа. „Но уште полошо е што ја користи таа содржина за да ги напојува сопствените алатки и профити, додека им отежнува на медиумите да стигнат до публиката од која зависат.“