Садик Кан, градоначалник на Лондон

Постигнувањата на Лондон во делот за чистиот воздух треба да инспирираат храбри глобални акции

Лондон прогласи климатска вонредна состојба во 2018 година, откако таа беше изгласана од градското собрание. Од тогаш, градот презеде неколку мерки против климатските промени, вклучувајќи воспоставување на голема зона на чист воздух.

Градоначалникот на Лондон, Садик Кан, кој е во мисија да го направи Лондон јаглеродно неутрален до 2030 година, ги повика светските лидери да се инспирираат од напорите на градот за подобрување на квалитетот на воздухот и изрази надеж дека неговите иницијативи за чист воздух ќе поттикнат храбри дејствија за справување со еколошките предизвици на глобално ниво.

Одговарајќи на прашалник испратен од агенцијата PTI, Кан ја истакна важноста од споделена одговорност помеѓу владите, бизнисите и заедниците во постигнување на климатските цели.

Лондон прогласи климатска вонредна состојба во 2018 година, откако таа беше изгласана од градското собрание. Од тогаш, градот презеде неколку мерки против климатските промени, вклучувајќи воспоставување на голема зона на чист воздух.

„Посветен сум на тоа да го направам Лондон јаглеродно неутрален до 2030 година и веќе спроведов бројни климатски политики и иницијативи за да го постигнеме тоа. Но, постигнувањето на нето-нула емисии мора да биде колективен напор, затоа соработувам со владата, локалните совети, бизнисите и заедниците во Лондон“, изјави Кан за PTI.

Тој додаде дека се надева оти резултатите постигнати во Лондон ќе ги инспирираат лидерите во Велика Британија и ширум светот да бидат храбри во справувањето со еколошките предизвици и да преземат силни мерки за подобрување на квалитетот на воздухот за заштита на граѓаните и животната средина.

Примери и соработка со Индија

Додека Лондон има цел да стане јаглеродно неутрален до 2030, Обединетото Кралство се стреми кон нето-нула емисии до 2050 година. Според Извештајот за енергетски надзор на Градската управа од 2021 година, новите градби во Лондон постигнале 46,2% поголемо намалување на јаглеродот од она што го бараат националните закони.

Фондот за енергетска ефикасност на градоначалникот, започнат во 2018 година, мобилизираше над 330 милиони фунти за проекти поврзани со нето-нула емисии. Тие вклучуваат енергетска санација на згради, проширување на инфраструктурата за електрични возила и развој на локални топлински мрежи.

Политиките на Лондон се промовирани и на меѓународно ниво, преку платформи како C40 Cities – глобална мрежа на градоначалници кои се борат против климатската криза. И официјални лица и урбани планери од Индија, вклучувајќи ги и оние од Делхи (член на C40), учествуваа во овие форуми за размена на стратегии за борба против загадувањето на воздухот.

Неколку индиски градови, како Пимпри Чинчвад и Чатрапати Самбхајинагар, планираат воведување на зони со ниски емисии – концепт што веќе се применува во Лондон. Владата на Делхи ја проширува својата флота на електрични автобуси како дел од стратегијата за чист транспорт.

Според Извештајот за квалитет на воздухот во светот за 2024 година, Делхи е најзагадениот главен град во светот. Индиските градови, особено во зима, се соочуваат со високи нивоа на честички поради сообраќај, градежен прав и согорување биомаса.

Трговска соработка за чиста енергија

Новопотпишаниот Договор за слободна трговија помеѓу Обединетото Кралство и Индија им овозможува на британските компании за чиста енергија да имаат пристап до индискиот јавен пазар, отворајќи врата за големи проекти за обновлива енергија.

Британската влада соопшти дека договорот е значаен чекор кон поголемо учество во индиската енергетска транзиција, која има за цел 500 GW капацитет од не-фосилни извори до 2030 година, вклучувајќи ветерна енергија на отворено море, водород, паметни мрежи и батериско складирање.

Најзначајни мерки на Кан: проширување на УЛЕЗ

Една од најзначајните мерки на Кан е проширувањето на Зоната со ултра ниски емисии (ULEZ), која од август 2023 година ги опфаќа сите 32 лондонски општини – околу 1.500 км² и речиси 9 милиони жители.

Декарбонизацијата на транспортот е централен дел од климатската стратегија на Лондон. Градот има над 22.700 јавни точки за полнење електрични возила – речиси една третина од вкупниот број во Обединетото Кралство – вклучувајќи околу 1.350 брзи или ултра-брзи полначи.

Возниот парк на градските автобуси вклучува над 1.400 електрични автобуси на батерии и 20 на водородни горивни ќелии. Поголемиот дел од возниот парк ги исполнува УЛЕЗ стандардите.

Од 2017 година, Фондот за енергија на заедницата на Лондон поддржа 194 проекти водени од заедницата, инсталирајќи 3,3 MWp соларни панели и намалување на околу 9.600 тони СО2 еквивалент.

Целта е до 2030 година да се поддржат до 1.000 вакви проекти како дел од патот до нето-нула емисии.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни