1. Каде и кога започна Поп Артот?
Поп Артот започна во Обединетото Кралство во средината на 1950-тите години. Го достигна својот врв во 1960-тите во САД и заврши во доцните 1970-ти кога минимализмот ја презеде сцената. Ова движење беше под големо влијание од Нео-Дада. Уметниците од двете движења го доведуваа во прашање природата на уметноста со воведување секојдневни објекти во нивните дела.
Во Британија, групата Independent Group формирана во 1952 година играше клучна улога. Членовите, како Едуардо Паолоци и Ричард Хамилтон, заедно со критичарот Лоренс Алоуеј, дебатираа за улогата на масовната култура во ликовната уметност, формулирајќи ги основните идеи на британскиот Поп Арт.
Британските уметници често биле критички настроени кон поп-културата и ја адресирале консумеристичката реалност на ироничен начин. Поп Артот исто така се прошири во Европа, каде во Германија беше познат како Капиталистички реализам, а во Франција се поврзуваше со Нов реализам.
2. Како се создаде терминот „Поп Арт“?
Терминот „Поп Арт“ се поврзува со британскиот критичар Лоренс Алоуеј, кој во 1958 година ја објави статијата „Уметностите и масовните медиуми“. Иако Алоуеј ја опишува новата културна појава како „масовна популарна уметност“, не го употребил конкретниот термин.
Првото печатено спомнување на терминот се наоѓа во статијата „Но денес собираме реклами“ од 1956 година, напишана од архитектите Алисон и Питер Смитсон, членови на Independent Group.
3. Кои беа најистакнатите претставници на Поп Артот?
Иако Поп Артот започна во Британија со уметници како Ричард Хамилтон, Едуардо Паолоци, и Питер Блејк, американските поп-уметници се повеќе познати. Енди Ворхол, Џејмс Розенквист, и Рој Лихтенштајн станаа водечки фигури на движењето.
Енди Ворхол е најпознатиот поп-уметник со дела како супите на Campbell и портретите на Мерилин Монро.
Џејмс Розенквист создавал големи слики инспирирани од реклами, комбинирајќи јавни личности и објекти.
Рој Лихтенштајн е познат по своите дела инспирирани од стрипови и употребата на техниката Ben-Day точки.
4. Кои теми се истражувале во Поп Артот?
Поп уметниците биле заинтересирани за секојдневното и минливото. Масовната култура, медиумите, рекламите, славните личности, па дури и политичките прашања биле честа инспирација. Тие ги истражувале границите меѓу „високата“ уметност и културата за масите, понекогаш критикувајќи ја консумеристичката природа на општеството.
5. Кои техники се користеле во Поп Артот?
Поп уметниците употребувале колажи, мешани медиуми, печатени техники, и ситопечатење. На пример:
Ричард Хамилтон е познат по комбинирањето на различни материјали во колажи.
Енди Ворхол користел ситопечатење за репродукција на слики на славни личности.
Рој Лихтенштајн користел печатени техники и стencils за да создаде дела со точки, инспирирани од стрипови.
6. Како Поп Артот ја предизвикал природата на уметноста?
Најважната иновација на Поп Артот е обидот да ја поврзе уметноста со секојдневниот живот. Со воведување на концептот на апропријација (преземање на веќе постоечки слики), Поп уметниците ја направиле уметноста подостапна за пошироката јавност, рушејќи ја елитистичката перцепција за уметноста.