Ако ја планирате Барселона ова лето – внимателно изберете ја агенцијата. Патување во Лондон? Пазете се од лажни агенции за изнајмување автомобили…
Ризикот од измама во популарните туристички места се зголемува за дури 28% во текот на сезоната.

Најчестите форми на измама вклучуваат лажни фотографии од сместување, расипани линкови за потврда за резервација и непостоечки понуди. Измамниците често поставуваат лажни туристички агенции со примамливи аранжмани и ниски цени. По уплатата, екскурзиите не се реализираат или целосно отстапуваат од ветеното.
Најризични дестинации: Канкун, Ханој, Дака и Бангкок
Според извештајот на Економскиот институт Мастеркард, најмногу пријавени патни измами се забележани во Канкун (Мексико), Ханој (Виетнам), Дака (Бангладеш) и Бангкок (Тајланд).
Од друга страна, најмалку измами имало во Сан Франциско, Даблин, Сеул, Будимпешта и Единбург.

Најчестите форми на измама по дестинација:
Туристички агенции: Најризични се Хонг Конг (70% измама), Њу Делхи (64%), Барселона (64%) и Канкун (48%).
Такси измами: Најчести се во Џакарта (66%), Бангкок (48%), Истанбул (39%) и Лондон (34%). Најчести се лажните давачки, скриените трошоци или надуените цени.
Ресторани и храна: Во градовите како Лос Анџелес и Њујорк, измамите со храна (одложувања, пренаплаќања) сочинуваат 75% и 63% од сите извештаи, соодветно.

Сместување: Лажните реклами на платформите за изнајмување се особено присутни во Пукет (Тајланд, 39%) и Анталија (Турција, 35%).
Светлата точка е што авионските билети и билетите за воз се уште се релативно безбедни, помалку од 10% од трансакциите резултираат со измама. Сепак, се повеќе и повеќе измами се случуваат веќе во фазата на планирање во 2024 година. Измамните активности во тој период се зголемени за над 12% во однос на претходната година.
„Лажните страници и патувања кои изгледаат речиси идентични со вистинските им отежнуваат на потрошувачите да ги препознаат знаците за предупредување“, вели Микеле Сентенаро од Mastercard. Тој додава дека компанијата планира да го елиминира рачното внесување на податоците на картичките до 2030 година: „Дигиталните паричници, заедно со токенизацијата и напредните алатки за спречување измами, придонесуваат за поголема безбедност на потрошувачите“.