Ќе биде ли 2026-та пресвртница за мобилната индустрија?

Преклопните телефони моментално се позиционирани во премиум сегментот, што значи цена над 800 евра. Но, најдобрите модели често чинат најмалку 1.300 евра.

Иако не се новитет, преклопните телефони би можеле конечно да влезат во меинстримот во 2026 година — особено со влезот на Apple на пазарот. Според проценките, до 2028 година тие ќе сочинуваат 10% од пазарот на премиум мобилни уреди во Европа.

Преклопни телефони – не толку нова, но сè поактуелна технологија

Компании како Google, Samsung и Honor веќе неколку години нудат вакви уреди. Во 2024 година, преклопните телефони зазеле околу 11% од пазарот на скапи Android уреди, според истражувањето на Counterpoint.

Сепак, влезот на Apple во оваа категорија – кој се очекува во 2026 година – може да биде моментот што ќе го промени целиот пазар.

Премиум категорија со премиум цена

Преклопните телефони моментално се позиционирани во премиум сегментот, што значи цена над 800 евра. Но, најдобрите модели често чинат најмалку 1.300 евра.

Во 2024 година, тие сочинуваа околу 2% од вкупната продажба на смартфони во Европа, но продажбата бележи годишен раст од 37%.

Најчеста форма е таканаречениот „книжен“ преклопен дизајн, како Samsung Galaxy Fold или Honor Magic V5. Продажбата на овие модели порасна за 60% во 2024 година, но и понатаму држат само 1% од целокупниот пазар на мобилни телефони во Европа.

2026 – година на преклопните телефони?

Apple, според најавите, ќе го претстави својот прв преклопен модел токму во 2026 година. Деталите се уште не се официјално познати, но индустријата со нетрпение очекува.

„Мислиме дека Apple ќе го забрза прифаќањето на ваквите уреди,“ рече Адам Цао, претседател на Honor за Западна Европа.

„Следната година, оваа форма ќе биде најпосакувана од потрошувачите,“ додаде Даниел Ернандез Ортега, глобален потпретседател на Telefónica.

И покрај влезот на голем ривал, Honor не се плаши:

„Ние не се плашиме од конкуренцијата. Напротив, сакаме што повеќе играчи на пазарот – тоа ќе помогне повеќе потрошувачи да усвојат преклопни телефони,“ вели Цао.

„Ако Apple го подигне пазарот и го направи популарен – одлично, ќе профитираме и ние од тоа.“

Стапки на раст во стагнирачки пазар

Според Ернандез Ортега од Telefónica:

„Пазарот во Европа ќе остане речиси рамен следните неколку години. Ниедна западноевропска земја не се очекува да има двоцифрен раст.“

Во 2024 година, имало 795 милиони SIM картички во Европа – што значи пенетрација од 134%, што укажува на заситеност на пазарот.

Додатен предизвик е зголемената еколошка свест и помалата склоност на луѓето кон честа промена на уреди. Денес, просечното време за обновување на телефон е 3 до 4 години, во зависност од земјата.

Сепак има простор за раст

Премиум уредите (над 800 евра) веќе сочинуваат околу една третина од пазарот, и таа бројка расте. Преклопните телефони се гледаат како главен двигател, особено на пазари како Велика Британија и Германија.

Според Counterpoint, продажбата на „книжен“ тип на преклопни телефони во Европа би можела да достигне речиси 4 милиони годишно до 2028 година.

Половни уреди и trade-in модели – нова реалност

Со растот на цените, се зголемува интересот за:

  • половни телефони,
  • програми за замена (trade-in).

„Ако нов телефон чини над 1.000 евра, но со замена на стариот добиваш 30-40% попуст – зошто да не го направиш тоа?“ – вели Ернандез.

Но, тој предупредува дека е тешко да се прават долгорочни прогнози.

„Ова е како гледање во кристална топка. Може Трамп да воведе царини, потрошувачите да ја изгубат довербата, и циклусите на обнова на телефони повторно да се пролонгираат. Сè е возможно.“

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни