Во Барселона, бродовите за крстарење испуштаат речиси три пати повеќе SOx од сите автомобили во тој град.
Загадувањето од бродовите за крстарење е повисоко од нивото пред пандемијата, поради што европските пристанишни градови се задушуваат во загаден воздух, покажува новата студија на Здружението за транспорт и животна средина. И покрај воведувањето на ограничувања за емисија на сулфур, минатата година 218 бродови за крстарење што пристигнуваат во европските пристаништа испуштале иста количина на сулфур оксиди (SOx) како милијарда автомобили.
Во споредба со 2019 година, бројот на бродови за крстарење, времето поминато во пристаништата и горивото што го користеле се зголемиле за околу една четвртина (23%-24%).
Ова резултираше со зголемување на емисиите на SOx за 9%, емисиите на NOx за 18% и емисиите на PM2,5 за 25% – три токсични загадувачи на воздухот.
Барселона минатата година беше најзагаденото пристаниште во Европа, а потоа следат Цивитавекија, крајбрежно пристаниште северозападно од Рим и атинското пристаниште Пиреја. Во Барселона, бродовите за крстарење испуштаат речиси три пати повеќе SOx од сите автомобили во градот.
Ограничувањата на SOx за автомобили во Европа се 100 пати построги од оние за бродови.
Венеција, од друга страна, постигна значителен напредок. Најзагаденото пристаниште за крстарење во 2019 година падна на 41. минатата година, откако забраната за влез на големи бродови за крстарење, која беше воведена во 2021 година, забележа пад на емисиите на SOx за 80 проценти.
Сепак, тоа не ја спречи Италија да ја надмине Шпанија по нивото на загаденост во Европа. Иако Медитеранот има најголем сообраќај на големи бродови за крстарење и загадување од бродови за крстарење, Норвешка е четврта во рангирањето и дури има најголем сообраќај на бродови за крстарење од сите земји поединечно, иако со помали бродови.
Најзагадувачкиот оператор на крстарења беше MSC Cruises – чии бродови за крстарење испуштаа SOx колку и сите патнички возила во Европа. Пребројувајќи ги сите подружници, групата Карневал беше најзагадувачка.
Многу оператори како MSC инвестираат во природен гас (LNG) како почиста алтернатива. Досега оваа година, повеќе од 40% од нарачките на бродови за крстарење се напојувани со LNG. Но, ниту таа опција не е одлична, бидејќи ја зголемува и емисијата на метан.
Извор: b92.net