Музиката отсекогаш била важен културен и социјален фактор низ човековата историја. Им помогнала на луѓето да оформат племенски врски и често служела во верските и духовните обреди. Музиката го издржа тестот на времето од преисториското доба до денес, а сега доживува вистинска револуција со развојот на вештачката интелигенција.
Анализирајќи го однесувањето на дел од племињата, можеме да заклучиме дека дури и во наједноставните облици на општеството музиката играла значајна улога. Праисториските мажи и жени веројатно почнале да прават музика како начин да ги имитираат звуците на природата, било од религиозни или од рекреативни причини. Првиот музички инструмент некогаш користен веројатно е човечкиот глас, иако археолозите пронајдоа и неколку рудиментирани инструменти, како што се флејти, кои датираат од пред повеќе од 35.000 години. Неколку истражувачи изјавија дека некои археолошки наоди всушност датираат од периодот на Неандерталците.
Првото напишано музичко дело доаѓа од Сирија
Со почетокот на историјата и можноста за запишување, стана возможно да се компонира музика и таа да остане запишана за пренесување на други луѓе, но и генерации. Првото напишано музичко дело, напишано со клинесто писмо е пронајдено во Сирија и најверојатно датира од пред 3400 години.
Истражувачите можеле да дознаат повеќе за античката музика проучувајќи ги цртежите на ѕидовите, вазните и другите предмети, заклучувајќи дека во Античка Грција, на пример, веќе постоеле инструменти слични на модерните гајди. Со овој метод го откриле и постоењето на гудачки инструменти како лира и флејти. Некои записи од тоа време сугерираат и постоење на полифонија.
За да го продлабочат своето знаење за музиката во античка Азија, особено во Индија, истражувачите ги консултирале светите хинду книги, Ведите, кои содржат скапоцени информации за индиската класична музика. Античката музика била доста развиена и на Блискиот Исток, особено во Персиската империја и во Египет. Евреите, исто така, развиле специфични музички форми рано, главно од религиозни причини.
Креирање на систем на ноти за компонирање музика
Среновековната музика е препознатлива, па може да се каже и популарна, дури и денес. Од овој период се останати поголем број на информации и композиции. За време на средниот век, навистина се разви полифонијата, заедно со нов систем на запишување на ноти што ги постави темелите на системот што сè уште го користиме денес. Во тоа време, музиката беше претежно побожна, иако имаше и световна струја која претежно се занимаваше со приказни за љубовта и коњаницата. Најпопуларните инструменти во средновековната музика биле флејти, лејти и останати „претци“ на гитарата.
За време на ренесансата, композиторите ги поставија темелите на она што подоцна ќе стане барокна музика. За време на барокниот период, особено, композиторите почнаа да создаваат музика за побогати ансамбли, кои подоцна ќе се развијат во целосни оркестри. Некои форми кои сè уште се користат денес, како што се сонатата и фугата, биле измислени во тие времиња.
Класична и романтична музика
Од 18 до почетокот на 20 век, многу различни композитори, од Моцарт до Бетовен, од Хајдн до Шуберт, експериментирале со различни форми, мелодични идеи, иновативни хармонични решенија и инструменти. Оваа класична ера вклучуваше развој на сосема нова форма на пеење која мешаше музика и театар, сè уште позната денес како опера. Симфониите исто така станаа многу популарни. Во овој широк временски распон процветаа различни струи и поджанрови. Една од најпознатите и најсаканите актуелни денес е романтичната музика, која ја донесоа Шопен, Шуман, Брамс и многу други.
Џез револуција
Нешто подоцна, надвор од Европа, во афро-американските заедници се изгради сосема нов пристап кон музиката, инспириран делумно од африканските традиции, а делумно од христијанската религија. Џезот и блузот станаа важна основа за сите други современи жанрови, слично како европската класична музика претходно. Засновани на импровизација и јасна структура на повик и одговор, џезот станамејнстрим и остана главен музички жанр до шеесеттите години на минатиот веј, преку многу различни струи и поджанрови.
Во текот на педесеттите години на минатиот век, сепак, се случи револуција: се појави рокенролот и ја разнесе музичката сцена. Потекнувајќи директно од блузот, рокенролот стана вистински хит и влијаеше на многу различни аспекти на културата и општеството. Рок музиката, исто така, стана силна основа за безброј други жанрови и поджанрови, проширувајќи се во областа на поп музиката. Групите како Битлси, на пример, работеа како мост меѓу овие два света, кои често беа преклопени во нивните песни. Други бендови како Ролинг Стоунс, наместо тоа, го направија нивниот класичен груб блуз звук вистински хит.
Електронска музика
Развојот на нови технологии и компјутери им овозможи на уметниците да пристапат на музиката на сосема поинаков начин. Тие веќе не мораа да свират на инструмент за да состават мелодија, тие можеа само да користат софтвер или електронски уред за да ја испорачаат. Во денешната мејнстрим музика, електронските алатки и ресурси се многу присутни, иако структурите на песната, од музичка гледна точка, сè уште ги одржуваат стандардите на класичната рок и поп музика што ги слушаме од педесеттите.
Вештачката интелигенција како нов пресврт во креирањето музика
Во моментов сме сведоци на нова револуција во музиката, овој пат водена од вештачката интелигенција. Овој тип на музика се создава со помош на алгоритми и компјутерски програми кои можат да ги анализираат сите музички дела низ историјата и да создаваат нови песни. Музиката генерирана со вештачка интелигенција може да се користи за создавање уникатни и интересни звуци кои можат да се користат во различни контексти, како што се звуци за филмови и телевизија, музика за видео игри. Музиката генерирана од вештачка интелигенција може да се користи за создавање различни стилови и жанрови, вклучувајќи класичен, џез, рок, поп, па дури и хип-хоп. Музиката генерирана со вештачка интелигенција, исто така, може да се користи за создавање нови, оригинални композиции и може да се користи за создавање музика што е посложена и пософистицирана од онаа што би можел да ја создаде човек композитор.
Вештачката интелигенција може да обезбеди нови начини за истражување и правење музика, дозволувајќи им на уметниците да истражуваат нови звуци, стилови и пристапи. Вештачката интелигенција, исто така, може да помогне да се автоматизира производството на музика, овозможувајќи побрзо и поефикасно создавање музика. На крајот на краиштата, музиката генерирана со вештачка интелигенција може да отвори сосема нов свет на креативност.
Сепак, мора да се спомене дека музиката генерирана со вештачка интелигенција, барем засега, нема иста тежина како музиката создадена исклучиво од луѓе. Главниот недостаток на музиката генерирана од вештачка интелигенција е нејзиниот недостаток на оригиналност и креативност. Музиката генерирана од вештачка интелигенција често се создава со помош на алгоритми кои се програмирани да ја имитираат постоечката музика, така што може да ѝ недостига уникатниот звук на музиката создадена од човек, страста и напорот што се вложуваат во правењето музика, што често е и причината зошто се прави музика.
Кога ќе замислите музика со вештачка интелигенција, повеќето од нас замислуваат компјутерска програма способна да компонира целосно нови музички дела. Развојот на оваа технологија, сепак, се уште не е во фаза каде што вештачката интелигенција може да биде Моцарт и Битлси, но експертите забележуваат дека технологијата се движи натаму.
Музиката генерирана од вештачка интелигенција се создава преку процес наречен длабоко учење. Ова во основа значи дека вештачката интелигенција се храни со огромни бази на податоци за музика и учи како да создаде нешто ново од нив. Во моментов, нема многу програми што го користат овој метод. И забележливо е дека најголемите два, MusicLM на Google и Jukebox од OpenAI, не се целосно објавени во јавноста поради неколку причини. Првата причина е квалитетот. И Jukebox и MusicLM објавија примероци од музиката со вештачка интелигенција што ја создадоа, но потребно е само брзо слушање за да откриеме дека тие не се Бруно Марс или Адел. Продуцирањето на песните звучи, во најмала рака, чудно, додека неспособноста на вештачката интелигенција да инкорпорира вокали создава чудни, речиси кошмарни песни.
Дури и ако квалитетот го достигне потребното ниво, главната причина што музиката генерирана со вештачка интелигенција сè уште не е јавно достапна е огромниот потенцијал за прекршување на авторските права. Веќе гледаме соработки генерирани од вештачка интелигенција во кои се појавуваат уметници како Дрејк и The Weeknd, а издавачките компании се закануваат дека ќе издадат барања за отстранување за секој што ги прекршува нивните авторски права. Дури и музиката генерирана од вештачка интелигенција која експлицитно не ги истакнува имињата на мега ѕвездите, најверојатно ќе содржи фрагменти од композиции заштитени со авторски права. Ова ја отвора можноста за правни проблеми за секој што ги користи овие песни.