По години на притисок, Volkswagen изгледа конечно ќе се согласи и ќе ја продаде фабриката во регионот Синџијанг. Германскиот производител потврди дека ја продава фабриката и два тестни полигона. Станува збор за погоните отворени во соработка со концернот SAIC, со кој се поврзуваа гласини за кршење на човековите права. Ова особено се однесува на Ујгурите, турска етничка група која живее во овој регион.
Сепак, Volkswagen исто така најави дека го проширува партнерството со кинеската компанија и обврза да презентира 18 нови модели до 2030 година, продолжувајќи го нивниот договор до 2040. Првите два нови автомобили, два електрични модели, ќе пристигнат веќе во 2026.
Фабриката имала капацитет за производство од 50.000 единици годишно, но не произведувала ниту еден автомобил од 2019 година. Volkswagen ги демантираше извештаите дека ја задржал фабриката отворена поради условите поставени од Пекинг да продолжи производство низ Кина. Во среда беше соопштено дека одлуката за продажба на фабриката е донесена по економски причини, јавува Reuters.
Најавени откази
Претседателот на Volkswagen, Томас Шефер, откри дека не гледа како компанијата може да ги оствари своите цели без затворање барем на една фабрика во Германија. Сепак, можно е затворање и повеќе погонски капацитети, а постои страв дека ова може да доведе до откази за илјадници работници. Причината за овие потези е се поголемата и поефтина конкуренција на електрични автомобили од Кина, што предизвика несигурност во целата автомобилска индустрија.
Volkswagen, најголемиот европски производител на автомобили, забележал пад на продажбата од 4% оваа година во споредба со претходната. Ситуацијата со добивката е уште по-сериозна – добивката во третиот квартал од оваа година паднала за дури 42% во споредба со истото време минатата година. Прв пат во историјата компанијата разгледува можност за затворање на производните погонски капацитети во Германија.
“Германските производни локации за нас се исклучително важни, и ќе се бориме за секое работно место. Меѓутоа, предуслов за тоа е намалување на трошоците во сите сегменти на бизнисот за да станеме конкурентни и пофлексибилни во однос на цените,” изјави извршниот директор на Volkswagen, Оливер Блуме.
Во моментов, околу 300.000 луѓе работат во десетте Volkswagen фабрики низ Германија. Меѓутоа, плановите за затворање најмалку три погони и укинување на десетици илјади работни места веќе ги загрижија вработените. Компанијата исто така побара од своите работници да се откажат од 10% од својата плата.
“Ова се многу драстични резови кои внесуваат страв меѓу вработените. Прашање е како ќе ги издржуваме нашите семејства и што нас понатаму чека. Овие одлуки имаат широки последици, не само за нашите семејства туку и за целата регија, па и Германија во целост,” изјави Бритта Џон, вработена во секторот за безбедност на информациите во Volkswagen од 1997 година.