Новите податоци откриваат: Хибридите не се толку „зелени“ како што се тврди

Сопствениците на plug-in хибридни возила кои не ги полнат редовно своите батерии трошат до 1.100 долари повеќе годишно за гориво отколку што се очекуваше.

Plug-in хибриди често не се полнат, поради што во пракса загадуваат повеќе отколку што тврдат производителите. Тестирањето на недостатоците им овозможува на автомобилските компании да избегнат казни, додека возачите плаќаат повеќе за гориво и добиваат помалку еколошки придобивки.

Plug-in хибридите се наменети како преодна технологија, мост помеѓу бензинските мотори и целосно електричните возила. Тие комбинираат класичен мотор и електричен погон, а во теорија можат да патуваат до 50 километри само со батеријата. Но, постои еден клучен услов, за да бидат навистина ефикасни, мора редовно да се полнат.

Во реалноста, повеќето возачи едноставно не го прават тоа. Автомобилите што треба да трошат помалку и да емитуваат помалку јаглерод диоксид стануваат само поскапи и потешки верзии на класичните модели. Кога батеријата не се полни, моторот со внатрешно согорување презема со поголема потрошувачка и повисоки емисии.

Емисии поголеми од она што е напишано на хартија

Според Транспорт и животна средина, приклучните хибриди во реални услови испуштаат просечно 135 грама CO₂ на километар, многу повеќе отколку што производителите прикажуваат во брошурите. За споредба, класичните автомобили испуштаат околу 166 g/km, додека моделите PHEV често се наведуваат како да имаат до 75% пониски емисии.

Оваа разлика произлегува од недостатоците на WLTP тестовите, кои ги тестираат возилата во лабораториски услови и го игнорираат однесувањето на возачите во реалниот свет. Како резултат на тоа, возилата изгледаат „позелени“ на хартија отколку што се навистина, а производителите избегнуваат строги климатски цели и казни.

Милијарди заштеди, милиони тони вишок CO₂

Помеѓу 2021 и 2023 година, европските производители на автомобили, благодарение на овие неуспеси во тестовите, продадоа повеќе plug-in хибриди и помалку вистински електрични возила отколку што требаше. Проценките велат дека како резултат на тоа се ослободени дополнителни 52 милиони тони јаглерод диоксид.

Во исто време, компании како BMW, Mercedes и Volkswagen заштедија речиси 6 милијарди евра избегнувајќи казни за надминување на дозволените емисии. Сето ова благодарение на возилата што се однесуваат на еден начин за време на тестирањето, но сосема поинаку на патиштата.

Возачите плаќаат повеќе, добиваат помалку

Лажната слика за животната средина не е единствениот проблем. Сопствениците на plug-in хибридни возила кои не ги полнат редовно своите батерии трошат до 1.100 долари повеќе годишно за гориво отколку што се очекуваше. Ова се трошоци што производителите речиси никогаш не ги споменуваат во рекламите.

Транспорт и животна средина предупредуваат дека реалните трошоци за користење на PHEV возила се во просек за 50% повисоки од прикажаните. Иако изгледаат модерни и напредни, многу plug-in хибриди се всушност поскапа и неефикасна опција, и за возачот и за животната средина.

Бавна реакција, неизвесна иднина

Европската комисија конечно почна да го корегира WLTP системот. Почнувајќи од оваа година, новите возила се подложени на попрецизно тестирање, додека постојните модели ќе бидат ревидирани од 2026 година. Втората фаза од реформата, планирана за периодот помеѓу 2027 и 2028 година, треба дополнително да ги приближи лабораториските и реалните вредности на емисиите.

Но, тоа можеби не е доволно. Експертите ги повикуваат производителите да бидат поискрени со потрошувачите и јасно да објаснат како функционираат plug-in хибридите и што се случува кога не се полнат. Без таа промена, моделите со приклучок нема да го исполнат своето ветување за почист воздух, туку ќе останат уште еден неуспешен обид за „зелен“ маркетинг.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни