Автопати до пеколот: Кои се најопасните патишта во Европа?

Нов индекс ги рангираше европските земји каде што вашиот автомобил има најголема веројатност да се расипе. Еве ги првите 10 земји на „црната листа“.

Патувањето никогаш не е без ризик, а особено кога се оди на одмор, возачите треба да бидат претпазливи.

Нерамните патишта, екстремните временски услови и сообраќајните метежи можат да го претворат прекрасното патување во кошмар ако вашиот автомобил ве изневери насред никаде.

Но, дали луѓето треба да бидат повнимателни во одредени земји отколку во други? Студијата на Овоко вели дека треба.

Трансфагарашан во Романија: Планински опасности

Романија претставува најголем ризик од расипување на вашите возила (98,3).

Возачите треба да бидат особено внимателни на DN7, познат и како Трансфагарашан.

Планинската рута долга 151 километар што ги поврзува регионите Трансилванија и Влашка често е погодена од поплави, лизгање на земјиштето и паѓање камења, што ја прави една од најопасните во Европа.

Овој сложен пат – изграден во раните 1970-ти за да се подготви земјата за потенцијална советска инвазија – се случи со висока човечка цена.

Локалните извештаи велат дека најмалку 40 војници загинале за време на неговата изградба.

Унгарскиот М1: Проблематична артерија во централна Европа

Унгарија се најде на второ место, со резултат од 91,90.

Унгарскиот автопат М1, главната артерија помеѓу Будимпешта и австриската престолнина Виена, има една од највисоките стапки на несреќи во земјата.

Една од најлошите несреќи беше судирот во кој учествуваа 42 возила, вклучувајќи пет приколки за камиони, што се случи во 2023 година, само 25 километри надвор од Будимпешта. Според извештаите, се случил откако песочна бура го зафатила автопатот.

Четири спасувачки хеликоптери морале да дојдат на местото на настанот. Едно лице загинало, а над 30 други биле повредени.

Автопатот сега е во процес на масовно реновирање на инфраструктурата за да се усогласи со европските стандарди.

Катара: Проколнатиот планински превој во Грција

Во Грција, превојот Катара, кој се протега помеѓу источните региони на Тесалија и Епир, е епска рута на 1.705 метри надморска височина, со поглед на околните планини и долини.

Името Катара значи „проколнат“. Легендата вели дека кога еден епископ се обидел да ја премине во 19 век, се соочил со толку екстремни тешкотии што ја проколнал планината, правејќи ја позната како Катара.

Дефинирана е како еден од „најопасните, најстрашните и највисоките планински патишта во Европа“. Возачите треба да бидат внимателни на сообраќајот од спротивната насока поради нејзините тесни и стрмни кривини. Подобро е да не се возите по неа во зима, особено со стар автомобил.


Денес, сообраќајот на оваа рута нагло се намали поради отворањето на побезбедниот автопат Егнација Одос А2, кој поминува низ тунели подалеку на југ.

Староста на автомобилот игра голема улога, особено за изнајмување. Во Грција, просечната старост на автомобилите е 18 години – меѓу најстарите во Европа – што значи дека возилата таму се изложени на значителен ризик од дефект (7-мо место, резултат 77,96)

Надвор од главните автопати, нејзината географија е една од најпредизвикувачките за автомобили, со планини што се протегаат внатрешно и патишта на сурови крајбрежја низ целата земја.

Фибачка кривина на превојот Стелвио kallerna преку Викимедија Комонс

Превојот Стелвио, долг 49 км, со врв над 2.700 метри, со своите фибачки кривини, е еден од најубавите, но и најопасните патишта во земјата.

Овој величествен пат во источните Алпи бил изграден од Хабсбуршката империја помеѓу 1820 и 1825 година за да ја поврзе Австрија со нејзините ломбардијански територии.

За време на Првата светска војна, тој бил позадина на многу битки помеѓу Италија и Австриската империја.

Превојот е затворен секоја година еден ден кон крајот на август, за да се направи место за околу 8.000 велосипедисти и десетици тркачи.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни