Пад на германскиот извоз поради намалени испораки во САД пред воведување царини

Падот на извозот во САД доаѓа по краткотрајниот скок во февруари и март, кога германските производители се обидоа да испорачаат што е можно повеќе стока пред да стапат во сила најавените американски царини. Во февруари извозот се зголеми за 1,8%, а во март за 1,3%, но потоа следеше остар пад. И покрај овој тренд, САД остануваат најважниот пазар за германските производи.

Германскиот извоз забележа неочекуван пад од 1,4% во мај 2025 година, по падот од 1,6% во април, соопшти Федералната статистичка служба. Иако на годишно ниво извозот бележи благ пораст од 0,4%, месечниот пад е значаен, особено поради намалувањето на испораките кон САД. Увозот исто така се намалил за 3,8% на месечно ниво, додека на годишно ниво е зголемен за 4,2%. Трговскиот суфицит на Германија изнесуваше 18,4 милијарди евра, што е пораст во однос на 15,7 милијарди евра во април.

Падот на извозот во САД доаѓа по краткотрајниот скок во февруари и март, кога германските производители се обидоа да испорачаат што е можно повеќе стока пред да стапат во сила најавените американски царини. Во февруари извозот се зголеми за 1,8%, а во март за 1,3%, но потоа следеше остар пад. И покрај овој тренд, САД остануваат најважниот пазар за германските производи.

Германскиот автомобилски извоз особено е погоден. Според здружението VDA, извозот на автомобили во САД паднал за 13% во април и за 25% во мај, споредено со истиот период минатата година. Овој тренд е поттикнат од неизвесноста околу новите царини што САД ги најавија под водство на претседателот Доналд Трамп. Првично беше предложена царина од 20% за ЕУ, која подоцна беше привремено суспендирана на 90 дена, но нов краен рок е поставен за 1 август. Сега се очекува ЕУ да прифати основна царина од 10% за извоз во САД, со потенцијални исклучоци за чувствителни сектори.

Дополнително, ЕУ се соочува и со 25% царини на автомобили и автомобилски делови, како и со 50% царини на челик и алуминиум. Германската влада се обидува да ги ублажи овие ефекти преку трговски преговори со администрацијата на Трамп. Но, дури и без царинските предизвици, германската економија веќе подолго време се соочува со проблеми: високи цени на енергенсите, ниска продуктивност и недоволни инвестиции во инфраструктура.

Во последните две години, економскиот раст на Германија влезе во негативна зона. Гувернерот на Бундесбанк, Јоахим Нагел, предупреди дека новите царини може да предизвикаат дополнителна рецесија во 2025 година. Економистот Карстен Бжески од ING Research изјави дека индустриското производство бележи мал пораст од 1,2% во мај, но тоа не е доволно за да го надомести падот во трговијата и малопродажбата, која се намали за 1,6% во истиот месец. Според него, германската економија се движи кон нова стагнација или дури и мал пад.

Сепак, постојат и позитивни сигнали. Владата во Берлин најави големи инвестиции во одбраната и инфраструктурата, што го охрабри пазарот. Со уставен амандман, Германија ја укина “долговната кочница” за воената потрошувачка, овозможувајќи буџет над 1% од БДП за одбрана да не биде ограничен со правила за задолжување. Канцеларот Фридрих Мерц има цел да ја зголеми одбранбената потрошувачка на 3,5% од БДП до 2029 година. Дополнително, владата формираше фонд од 500 милијарди евра за инфраструктурни проекти, што треба да придонесе за заживување на економијата и зголемување на конкурентноста.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни