Како Кристобал Баленсијага стана мајстор на високата мода?

Баленсијага се повлекол од модата 1968 година, затворајќи ги своите ателјеа. Починал на 23 март 1972 година, но неговото наследство останало длабоко вкоренето во модниот свет. На денот на неговата смрт, 1972 година, списанието Women’s Wear Daily објави статија со наслов „Кралот е мртов“.

Кристобал Баленсијага Еизагире е роден на 21 јануари 1895 година во мало баскијско село Гетарија, во Шпанија. Од детство покажувал интерес за мода, инспириран од работата на својата мајка, која била кројачка. Гледајќи како таа создава облека за богатите дами од високото општество, Баленсијага ги научил основите на кроењето и шиењето.

Неговата страст за модата била дополнително распламтана кога, како тинејџер, се запознал со маркизата од Касаторос, која станала негов покровител. Таа го препознала неговиот талент и го испратила во Мадрид, каде што го изучувал кроењето и дизајнот.

Почеток на кариерата

Баленсијага во 1917 година го отворил својот прв бутику во Сан Себастијан. Неговата работа го привлекла вниманието на шпанската аристократија, па брзо го проширил своето делување на Мадрид и Барселона. Неговите креации биле познати по беспрекорниот крој и елеганцијата, што му го донело прекарот „кралот на кројачите“.

Меѓутоа, граѓанската војна во Шпанија го натерала да ги затвори своите дуќани и да се пресели во Париз 1937 година. Таму го основал својот моден бренд „Баленијага“, кој брзо станал синоним за иновација и софистицираност.

Иновации и влијание на модата

Баленсијага бил познат по тоа што ги одбивал традиционалните модни норми и воведувал нови силуети кои ја редефинирале женската мода.

Неговите најпознати иновации вклучуваат:

Туника фустан (1955): Оваа силуета ја елиминирала потребата за стегање на половината, нагласувајќи ја удобноста и едноставноста.

Балон сукњи и фустани: Неговите експерименти со волумен донеле уникатни форми и драматичен визуелен ефект.

Кроени јакни: Познат бил по тоа што совршено го прилагодувал кројот на секое тело, често користејќи необични материјали.

Еден од неговите најголеми обожаватели била легендарната Коко Шанел, која изјавила дека „Баленијага е единствениот вистински моден дизајнер“.

Повлекување и наследство„Кралот е мртов“.

Баленсијага се повлекол од модата 1968 година, затворајќи ги своите ателјеа. Починал на 23 март 1972 година, но неговото наследство останало длабоко вкоренето во модниот свет. На денот на неговата смрт, 1972 година, списанието Women’s Wear Daily објави статија со наслов „Кралот е мртов“.

Неговиот бренд повторно бил оживеан во 1986 година и станал еден од водечките луксузни модни брендови денес. Современите дизајнери како Хуберт де Живанши, Оскар де ла Рента и Александар Меквин признале дека Баленијага бил нивен пример и инспирација.

Креации на Баленијага

Баленсијага бил познат по својата перфекционистичка природа. Често лично го креирал секое парче облека, а многумина го сметале за уметник, а не само за дизајнер. Никогаш не го сакал медиумското внимание и ретко давал интервјуа.

Неговата работа ја карактеризирала комбинацијата на минималистичка естетика и сложени техники, што и денес инспирира многу дизајнери.

Модната куќа Баленијага денес

Откако оригиналната модна куќа на Кристобал Баленијага била затворена 1968 година, брендот повторно бил покренат 1986 година, кога станал дел од француската корпорација Керинг (поранешната ППР група), една од водечките луксузни групации во светот. Денес, Баленијага е синоним за авангардни дизајни, урбан луксуз и експериментален стил.

Современи креативни директори

Баленијага имал неколку познати креативни директори кои оставиле свој печат:

Никола Гескје (1997–2012): Воведува футуристички пристап и го редефинира модниот идентитет на брендот. Неговата колекција од 2000 година инспирирана од футуризмот му донела на Баленијага глобално внимание.

Александар Ванг (2012–2015): Комбинирал луксуз со урбани и младешки естетики.

Демна Гвасалија (2015– денес): Под водство на Демна, Баленијага станал еден од највлијателните брендови во модата. Тој е познат по спојување на висока мода и уличен стил, како и по играње со пропорции, текстури и иронија.

Естетика и влијание

Под водство на Демна, Баленијага станал препознатлив по:

Предимензионирана облека: Јакни, капути и дуксерки кои изгледаат како да се неколку броеви поголеми.

Улична мода: Комбинација на луксузни материјали со елементи на спортска и работна облека.

Иронија и хумор: Користење на секојдневни предмети и идеи во луксузен контекст, како што се торби инспирирани од пластични кеси.

Контроверзи и предизвици

Баленсијага се соочил и со предизвици. Во ноември 2022 година, брендот наишол на критики поради рекламна кампања која вклучувала деца со аксесоари кои предизвикале обвинувања за лош вкус. Ова предизвикало значаен медиумски скандал, на кој Баленијага одговорил со јавни извинувања и преразгледување на своите маркетинг практики.

Технолошки иновации и одржливост

Баленијага се истакнува со користење на технологија во модата. Ревиите често вклучуваат елементи на проширена реалност, холограм и дигитална уметност. Нивната колекција во формат на видео игра, „Afterworld: The Age of Tomorrow“ (2021), била револуционерна, обезбедувајќи интерактивен поглед на иднината на модата.

Брендот исто така сè повеќе инвестира во одржливост. Користат рециклирани материјали, го намалуваат отпадот при производството и ја промовираат циркуларната економија преку проекти како што е „Balenciaga Re-Sell“, каде што купувачите можат да продаваат или рециклираат стара Баленијага облека.

Денес, Баленијага има неколку производи кои станаа глобални симболи на луксуз и тренд:

Speed Trainers („чорапа-патики“), Triple S патики, Knife штитки

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни