Француска модна куќа во амбис? Нивниот профит падна за речиси пет милијарди долари, а сега имаат нов план

Француската модна куќа Шанел објави дека нејзиниот оперативен профит во 2024 година паднал на 4,5 милијарди долари, што е речиси 30 отсто помалку од една година порано.

Вкупните приходи паднаа за 4,3 отсто, на 18,7 милијарди долари, а најголем пад е забележан во Азија (пад од 7,1 отсто, на 9,2 милијарди долари). Ова е прв пат од пандемијата во 2020 година, продажбата и профитот на Шанел да паднат во исто време.

Падот на пазарот на луксузни стоки ги погоди речиси сите големи играчи; Продажбата на LVMH падна за 2 отсто минатата година, додека Керинг, сопственик на Гучи, потона за 14 отсто. Меѓу ретките во секторот кои постигнаа двоцифрен раст на приходите се само Хермес и Брунел Кусинел.

Сегашната макроекономска и геополитичка нестабилност несомнено е голем предизвик за нас.

„Гледаме дека овие околности негативно влијаат на продажбата на некои пазари“, изјави извршната директорка Лина Наир за „Фајненшл тајмс“, додавајќи дека останува „многу претпазлива“ во врска со изгледите за 2025 година, нарекувајќи ја ситуацијата „крајно неизвесна“. Но, падот на профитот за Шанел дојде уште пред да стапат на сила новите царини на американскиот претседател Доналд Трамп.

Агресивни поскапувања

Во текот на изминатите неколку години, лондонскиот Шанел спроведе некои од најагресивните зголемувања на цените во секторот на луксузни стоки. На пример, цената на класичната чанта на Шанел е повеќе од двојно зголемена од 2019 година, а денес чини околу 10 илјади евра. Анализата на HSBC покажува дека просечната цена на луксузните стоки се зголемила за околу 50 отсто во истиот период. Со други зборови, Шанел ги зголеми цените значително повисоки од просекот на луксузната индустрија.

Ваквата стратегија предизвика поделени реакции. Компанијата тврди дека се работи за усогласување со растот на трошоците и инвестирање во квалитет, а според податоците на Boston Consulting Group, Шанел бил лидер на таканаречениот суперлуксузен сегмент – пазарна ниша во која производите не се продаваат поради нивната функционална вредност, туку поради нивната ексклузивност и престиж.

Во овој сегмент, брендовите свесно ги користат високите цени како начин на позиционирање: тие служат не само за покривање на трошоците, туку и за создавање чувство на недостапност и елитизам. Целта на таквата политика не е нужно да се привлече поширока база на клиенти, туку да се консолидира имиџот на исклучително луксузен бренд, дури и по цена да се загубат некои потрошувачи кои повеќе не можат да го следат темпото на поскапување.

Некои клиенти изразија незадоволство од јазот помеѓу постојано зголемувањето на цените и, како што велат, стагнацијата во дизајнот и квалитетот. Но, финансискиот директор Филип Блондио ги отфрли тврдењата дека зголемувањето на цената предизвикало пад на продажбата.

  • Клиентите целосно разбираат дека цената на производите на Шанел е пропорционална со квалитетот на материјалот – смета Блондиакс. Тој додаде дека цените на модните производи се зголемиле за околу 3 отсто во 2024 година, а сличен раст очекува и оваа година.

Големи инвестиции

И покрај забавувањето на бизнисот, Шанел инвестираше рекордни суми минатата година. Капиталните расходи, кои вклучуваат набавки на продавници, се зголемија за 43 отсто на 1,75 милијарди долари.

Како дел од десетгодишниот план куќата да добие поголема контрола врз сопствениот синџир на снабдување, таа исто така инвестираше во производители на свила (Montero), накит и кожни производи. Покрај тоа, Шанел инвестираше 2,4 милијарди долари во промоција на брендот што вклучува модни ревии, ексклузивни настани и активности за односи со клиенти.

Нови инвестиции од 1,8 милијарди долари се планирани за 2025 година, со дополнителни 600 милиони долари наменети за посилна интеграција на синџирот на снабдување, а Блондио рече дека инвестициите се направени за да му се обезбедат на Бласио „најдобри можни услови за раст“.

Од април Шанел има нов креативен директор, Матје Блазио, кој на таа позиција ја замени Виржини Вилард, долгогодишната соработничка на Карл Лагерфелд. Вилар ја води креативната насока на куќата од 2019 година, а нејзиното заминување го означи крајот на ерата на „тивка транзиција“ по смртта на Лагерфелд.

Блази доаѓа од Ботега Венета, каде што се стекна со репутација на визионер. Упатените во индустријата објаснуваат дека тој се карактеризира со минималистички стил, а во модните кругови е познат како дискретен креативец кој сака „да го остави дизајнот да зборува“. Тој во октомври ќе ја претстави својата прва колекција на Шанел, а од компанијата нагласуваат дека големите инвестиции во последните месеци биле насочени токму кон обезбедување на Блази „најдобри можни услови за работа“.

  • Шанел постои повеќе од сто години, сето тоа сме го виделе. Поминавме низ многу подеми и падови – заклучи извршната директорка на Шанел, Лина Наир.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни