Пристапноста како клучен фактор
Аналитичарите нагласуваат дека појавата на поевтини и пристапни модели на пазарот е главната причина за рекордната продажба. Според автомобилскиот експерт Матијас Шмит од Берлин:
„Првпат електричните возила стануваат пристапни и атрактивни за приватните купувачи. Претходно, тие главно ги купуваа корпоративни клиенти и службени возачи.“
Овој тренд ја означува важната пресвртница во популаризацијата на електричните возила, особено кај приватните корисници.
Европски и кинески производители го движат растот
Европските производители како Стелантис (Ситроен) и Рено се издвојуваат со поевтини модели, насочени кон купувачи чувствителни на цена и во согласност со стандардите на ЕУ за емисии. Истовремено, ширењето на мрежата на полначи низ Европа го намалува стравот кај возачите дека нема да можат да најдат станица за полнење.
Продажбата на електрични возила произведени во Кина исто така бележи силен раст во Европа. BYD се натпреварува со Tesla за позицијата на најголем производител на електрични автомобили, со фокус на пазарите во Велика Британија, Шпанија и Италија. Во моментов, еден од десет електрични автомобили во Европа е произведен во Кина, и покрај царините до 35% кои ЕУ ги воведе до крајот на 2024 година.
Субвенции и дополнителни стимули
Продажбата се очекува дополнително да се зголеми во последните месеци од годината благодарение на државните субвенции:
- Франција ја оживува програмата за социјален лизинг.
- Велика Британија повторно воведува субвенции до 3.750 фунти за „најзелени“ модели под 37.000 фунти.
Забелешка: Tesla и кинеските модели на BYD, чија цена е над 37.000 фунти, нема да имаат право на субвенција во Велика Британија.
Електричните автомобили ја освојуваат Европа благодарение на зголемената пристапност, поддршката од владите и растечкиот увоз на кинески возила. Со проширувањето на инфраструктурата за полнење и дополнителните субвенции, се очекува пазарот на електрични возила да продолжи да бележи рекордни бројки и во наредните квартали.