АфД забележа најголем раст кај младите во Германија поради нивната доминација на социјалните мрежи

На германските парламентарни избори во 2025 година, крајнодесничарската партија Алтернатива за Германија (AfD) постигна извонреден резултат, удвојувајќи го својот удел на гласови на 20,8%, особено кај гласачите под 24 години, каде поддршката се зголеми од 7% на 21%.

Извештај на Европскиот центар за дигитална акција пред изборите во февруари 2025 година, истражува како AfD ги искористила дигиталните алатки за да го поттикне овој успех. Адриен Бодуин, истражувач фокусиран на националистичката политика во Полска и Чешка, го истакнува добриот менаџмент на партијата на платформите за социјални медиуми како ТикТок како клучен фактор. Способноста на AfD да ја приспособи содржината на алгоритмот и да мобилизира поширока крајнодесничарска мрежа и даде значителна предност во дигиталната кампања.

Доминацијата на AfD на платформи како TikTok произлегува од нејзиното рано усвојување и стратешкото разбирање за тоа како ангажманот на корисниците ја поттикнува видливоста. Наодите на Бодуин покажуваат дека до октомври 2023 година, четворица од петте најследени германски политичари на TikTok биле членови на AfD, вклучително и лидерката Алис Вајдел и Улрих Зигмунд. Партијата ја приспособува својата содржина – кратки, провокативни видеа со смели наслови и емотивни апели – за да одговара на уникатните барања на секоја платформа. На Инстаграм, младинското кирло на партијата, Јунге Алтернатива, користеше полирани слики од млади членови за да привлече следбеници, додека на YouTube, „АфД ТВ“ порасна на над 330.000 претплатници, комбинирајќи ги анализите со клиповите од кампањата.

Клучната тактика наведена од Бодуин е употребата на контроверзноста од страна на АфД за да се зајакне ангажманот. Со кршење на табуата со слогани кои предизвикуваат реторика од нацистичката ера или туркајќи радикални идеи како „ремиграција“, партијата предизвикува реакции кои го засилуваат нејзиниот досег, бидејќи отфрлањето од критичарите само ги потхранува алгоритмите. АфД, исто така, се потпира на Телеграм, немодерирана платформа, за да се координира со пошироката крајнодесничарска мрежа „Форфелд“ и да останат имуни на блокирањата на другите платформи. Оваа двојна онлајн-офлајн стратегија обезбедува издржливост и радикален пристап до големи маси.

Бодуин забележува дека AfD беше пионер во креирањето професионална содржина, градејќи видео студио во германскиот парламент и охрабрувајќи ги своите политичари да дејствуваат како блогери. Партијата го преплавува TikTok со редовни објави, често од армија во сенка на профили кои ја засилуваат нејзината порака. Вештачката интелигенција (ВИ) дополнително го подобрува овој напор, произведувајќи вирална содржина како „Песна за депортација“, која се појави како културен собирен крик на настаните на AfD, комбинирајќи го онлајн моментумот со влијанието во реалниот свет.

Надвор од социјалните медиуми, AfD го претвора својот дигитален успех во офлајн мобилизација. Партијата профитира од локалните кризи – како нападот на божиќниот пазар во Магдебург во 2024 година – за да одржува митинзи, кои потоа се засилуваат на интернет од симпатичните влијателни лица. Додека нивното собирање средства во голема мера се потпира на јавни субвенции и мали донации, дигиталната машина на AfD, исто така, ги таргетира противниците преку мемиња и пораки, создавајќи ехо комора што ги дави ривалите.

е-Трн да боцка во твојот инбокс

Последни колумни